نخستین دوره آموزشی اطفاء حریق برای دهیاران ایجرودی برگزار شد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود از برگزاری نخستین دوره آموزشی اطفاء حریق برای دهیاران بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ مجید محمدی با بیان اینکه اولین دوره آموزشی اطفاء حریق با حضور جمعی از دهیاران بخش مرکزی شهرستان ایجرود برگزار شد، اظهار کرد: در این دوره ی آموزشی دهیاران علاوه بر آشنایی با نحوه ی اطفاء حریق در هنگام آتش سوزی ، انواع لوازم اطفاء حریق نیز به آنان معرفی شد.

وی با اشاره به این که در هنگام بروز آتش سوزی در مراتع و جنگل ها باید از ظرفیت دهیاران استفاده شود گفت:  دهیاران در هر روستا می توانند برای پیشگیری از آتش سوزی در سطوح وسیع و اطفاء حریق  از حضور همیاران طبیعت و حتی داوطلبان جوامع محلی نیز بهره مند شوند.

 رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود با تاکید بر این که دهیاران هنگام آتش سوزی بلافاصله به سامانه گویای ۱۵۰۴ گزارش دهند افزود: تا قبل از رسیدن نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با لوازم اطفاءحریقی که در اختیار دارند جهت خاموش کردن آتش وارد عمل شوند.

محمدی همچنین در ادامه ترویج فرهنگ حفاظت و حراست از منابع خدادادی و آموزش دهیاران برای مقابله با آتش سوزی را از جمله اهداف این دوره ی آموزشی اعلام کرد.

سیروس جوادی کارشناس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در این دوره با بیان این که لوازم اطفاء حریق ازجمله آتش کوب،بیل، البسه ضد حریق، دمنده، جعبه کمک های اولیه و … در اختیار دهیاران روستاهای مناطق بحرانی شهرستان ایجرود قرار گرفته است گفت: حضور ارگان های دیگر در کنار یگان حفاظت اداره کل منایع طبیعی و آبخیزداری استان می تواند نقش موثری در کاهش آمار آتش سوزی های مراتع و جنگل ها داشته باشد.

گفتنی است که دوره ی بعدی آموزش اطفاء حریق برای دهیاران بخش حلب در روزهای آتی برگزار خواهد شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
دانشگاه زنجان در بین دانشگاه‌های برتر جوان دنیا
خبر قبلی
پل امام حسن مجتبی(ع) زنجان افتتاح شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست