1. اخبار استان
  2. نرخ بیکاری بانوان زنجانی کم تر از میانگین کشوری است

کد خبر: 1503

نرخ بیکاری بانوان زنجانی کم تر از میانگین کشوری است

 

نرخ بیکاری بانوان زنجانی کم‌تر از میانگین کشوری است

افزایش نرخ بیکاری استان زنجان در سال جاری

 

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان وضعیت نرخ بیکاری بانوان زنجانی را نسبت به کشور مناسب توصیف کرد و گفت: نرخ بیکاری بانوان زنجانی کم‌تر از میانگین کشوری است.

 

 

 

به گزارش همدلی‌زنجان، شهرام طهماسبی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی استان، با بیان اینکه نرخ بیکاری بانوان استان زنجان ۱۱.۳ درصد است، اظهار کرد: این نرخ برای میانگین کشور ۲۰.۷ درصد بوده که نشان از وضعیت مناسب اشتغال بانوان زنجان نسبت به کشور است.

وی از افزایش نرخ بیکاری استان نسبت به مدت مشابه خبر داد و گفت: ۲.۷ درصد میزان نرخ بیکاری استان در فصل بهار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و به ۱۱.۱ درصد رسیده که این افزایش مبنای علمی و پایه برای سنحش عملکرد در این بخش محسوب نمی شود.

این مقام مسئول نرخ مشارکت بانوان زنجانی درصد است، اظهار کرد: نرخ مشارکت بانوان در استان زنجان ۱۵.۶ درصد بوده که این میزان در سطح کشور معادل ۱۴.۹ درصد است که بالا بودن نرخ مشارکت اقتصادی بانوان استان نسبت به کشور را نشان می‌دهد و این در حالی است که نرخ بیکاری بانوان زنجانی پایین تر از کشور برۀورد شده است.

وی به ساختار و ساختمان اقتصادی استان در حوزه اشتغال و بخش های اقتصادی متکی به این بخش اشاره کرد و یادآور شد: ساختار اقتصادی استان در سهم بخش های مختلف اقتصادی از میزان اشتغال نیازمند ترمیم و بازسازی دارد و باید تناسب و سهم این بخش ها تغییر کند.

طهماسبی با بیان اینکه سهم بخش اتشغال کشور از صنعت ۳۲ درصد است، افزود: بخش کشاورزی ۱۸ درصد، و نزدیک به نیمی از اشتغال کشور نیز در بخش خدمات قرار دارد که این شرایط برای استان متفاوت بوده، به گونه ای که سهم بخش صنعت ۳۱ درصد و نزدیک به کشور، سهم بخش کشاورزی ۳۴ درصد و دو برابر متوسط کشور و همچنین بخش حدمات با ۳۵ درصد که فاصله معناداری با میانگین کشوری دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان ایجاد اشتغال در بخش خدمات را نیازمند هزینه پایین و زمان کم برشمرد و تاکید کرد: در کنار توسعه سایر بخش ها باید توسعه بخش خدمات مورد تاکید باشد که در این راستا فرمانداران نسبت به شناسایی فرصت های کسب و کار بخش خدمات تلاش کنند.

وی سنجش عملکرد را نیازمند بررسی یکساله عنوان کرد و یادآور شد: نرخ بیکاری استان در سال گذشته ۹.۷ درصد بوده و همچنین میزان مشارکت اقتصادی استان نیز ۴۰.۸ درصد برآورد شده که میزان مشارکت استان نسبت به میانگین کشور بیشتر بوده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
افتتاح ۵۰ واحد مسکونی مددجوئی در هفته بهزیستی
خبر قبلی
حضور بانوان زنجانی در بازار کار افزایش می‌یابد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست