1. اجتماعی
  2. نرخ رشد جمعیت استان زنجان زیر ۱ درصد!

کد خبر: 498

نرخ رشد جمعیت استان زنجان زیر ۱ درصد!

 

استان زنجان بیش از یک میلیون و ۵۷ هزار نفر جمعیت دارد

نرخ رشد جمعیت استان زنجان زیر ۱ درصد!

 

 

 

 

 

 

خلاصه گزارش سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ کشور منتشر شده است که این خلاصه گزارش اطلاعات خوبی در خصوص وضعیت جمعیتی کشور و استان ها ارائه داده است.

 

به گزارش همدلی زنجان، در این گزارش آمده که تعداد جمعیت کشور ۷۹ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۲۷۰ نفر، تعداد مردان از کل جمعیت کشور ۴۰ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۴۴۲ نفر، تعداد زنان کشور از کل جمعیت ۳۹ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۸۲۸ نفر و ۵۱ درصد جمعیت کشور را مردان و ۴۹ درصد از زنان تشکیل می دهند.

 

زنجان جزو ۱۲ استان در کم ترین نرخ رشد جمعیت سالانه

بعد خانوار مناطق شهری۳.۲ و بعد خانوار مناطق روستایی ۳.۴ است. بعد خانوار کل کشور نیز ۳.۳ برآورد شده است. متوسط رشد سالیانه جمعیت در کل کشور با نرخ رشد ۱.۲۴ درصد است. در بین استان ها، استان زنجان دارای نرخ رشد زیر یک درصد و ۸۱ صدم درصد است. در این بین ۱۲ استان زیر یک درصد نرخ رشد سالانه دارند که استان زنجان نیز شامل آن ها می شود. خراسان جنوبی با نرخ رشد ۳.۰۲ درصدی بیشترین نرخ رشد را در کشور دارد.

 

۵۳۴ هزار و ۸۴۹ نفر از جمعیت استان را مردان تشکل می دهند

سهم جمعیت استان زنجان از کل کشور ۱.۳۲ درصد

کل جمعیت استان زنجان یک میلیون و ۵۷ هزار و ۴۶۱ نفر برآورد شده است. از این تعداد ۵۳۴ هزار و ۸۴۹ نفر جمعیت مردان و ۵۲۲ هزار و ۶۱۲ نفر جمعیت زنان استان زنجان است. سهم جمعیت استان زنجان از کل کشور در سال ۹۰ به میزان ۱.۳۵ درصد بوده که این میزان با کاهش در سال ۹۵ به میزان ۱.۳۲ درصد رسیده است. تراکم جمعیت در سطح کشور ۴۹.۱ است که در استان زنجان با مساحت ۲۱ هزار و ۷۷۳ مترمربع و جمعیت یک میلیون و ۵۷ هزار و ۴۶۱ نفر به میزان ۴۸.۶ برآورد شده است.

 

۳۴.۴ درصد از مردان کشور هرگز ازدواج نکرده اند

جمعیت ۱۰ ساله و بالاتر بر حسب وضع زناشویی بین سال های ۸۵ تا ۹۵ نیز نشام می دهد که در سال ۹۵ مردان دارای همسر ۶۳.۳ درصد و زنان دارای همسر ۶۴.۳ درصد بوده است. مردان بی همسر به دلیل طلاق ۱.۲ درصد و زنان ۲.۲ درصد بوده است. مردانی که هرگز ازدواج نکردند سهم ۳۴.۴ درصدی را دارند و زنان در این بخش سهم ۲۶.۲ درصدی را دارا هستند. یک درصد از مردان کشور بی همسر به دلیل قوت همسر هستند. و این سهم در بین زنان ۷.۳ درصد است.

 

میزان شهرنشینی کشور ۷۴ درصد است

افزایش جمعیت شهری کشور

جمعیت ساکن در نقاط روستایی کشور به میزان ۲۰ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۶۲۵ نفر و جمعیت ساکن در نقاط شهری ۵۹ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۸۴۷ نقر هستند. میزان شهرنشینی کشور ۷۴ درصد است که این میزان در سال ۹۰ به میزان ۷۱.۴ درصد بوده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
سرمازدگی تشعشعی، عامل تحمیل خسارات بالا به باغداران استان زنجان
خبر قبلی
آمار بازدید از جاذبه‌های استان زنجان از مرز نیم میلیون نفر گذشت
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست