نظام بودجه‌ریزی کشور به سمت بودجه‌ریزی عملیاتی حرکت می‌کند

نظام بودجه‌ریزی کشور به سمت بودجه‌ریزی عملیاتی حرکت می‌کند

خودخواهی و تک‌روی مدیران موجب آفت در مسیر توسعه استان

 

 

 

 

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، به آخرین وضعیت نظام بودجه ریزی کشور اشاره کرد و گفت: نظام بودجه‌ریزی کشور به سمت بودجه‌ریزی عملیاتی حرکت می‌کند.

 

به گزارش همدلی‌زنجان؛ شهرام طهماسبی در جلسه شورای اداری استان، با بیان اینکه مطابق اهداف تعیین شده برنامه ششم توسعه کشور، باید بودجه ریزی عملیاتی در لایحه بودجه توسعه یابد، اظهار کرد: با توجه به اینکه هم اکنون تدوین بودجه سال ۹۷ کشور در دستور کار دولت قرار دارد، ضروری است تا ۲۰ درصد دستگاه های اجرایی، بودجه ریزی عملیاتی خود را به نتیجه برسانند.
وی با بیان اینکه ۳۳۵ دستگاه اصلی در کشور، در لایحه بودجه کشور لحاظ می شوند، افزود: از ۳۳۵ دستگاه اصلی کشور، ۲۸۶ دستگاه باید بودجه خود را به صورت عملیاتی ارائه کنند. همچنین ۱۰ دستگاه اجرایی استان زنجان نیز باید برای لایحه بودجه سال آینده، باید بودجه ریزی عملیاتی داشته باشند.
این مقام مسئول به اهمیت ضرورت همکاری و تعامل دستگاه های استانی در تحقق بودجه ریزی عملیاتی تاکید کرد و گفت: در این راستا دستگاه های استانی با مدیریت استان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، هماهنگی لازم را داشته باشند تا حجم و میزان هزینه های عملیاتی دستگاه ها، شناسایی شود.
طهماسبی به وضعیت طرح ها و پروژه های نیمه تمام استانی اشاره کرد و یادآور شد: مدیران دستگاه های اجرایی برای اعتبارات مورد نیاز و پیش بینی شده میزان هزینه پروژه ها، تعامل و هماهنگی لازم را با مدیریت استان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی داشته باشند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، بر ضرورت توجه مدیران به ماده ۲۷ قانون تنظیم بودجه تاکید کرد و گفت: ضروری است تا پروژه های قابل واگذاری دستگاه ها به بخش خصوصی و نهادهای غیر دولتی توسط مدیران، مورد توجه جدی قرار گرفته و زیرساخت های لازم در این راستا فراهم شود.
وی بر ضرورت مصرف بهینه هزینه‌ها توسط دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به ساماندهی فضاهای اداری، بهره گیری مناسب از فضاهای در اختیار و کاهش هزینه های جاری، اهتمام جدی داشته باشند.
طهماسبی با تاکید بر اقدام جمعی و تیمی برای پیشبرد اهداف توسعه ای استان، گفت: در مسیر توسعه استان، تمامی مدیران باید در کنار یکدیگر باشند و هرگونه خودخواهی و تک روی برای توسعه استان، آفت بزرگی است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
کشف محموله میلیاردی موبایل قاچاق در زنجان
خبر قبلی
فعالیت هیات‌های مذهبی زنجان، مطلوب و مناسب است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست