1. اجتماعی
  2. “نه” بزرگ زنجانی‌ها به کاندیداهای فتوشاپی

کد خبر: 970

“نه” بزرگ زنجانی‌ها به کاندیداهای فتوشاپی

نه بزرگ زنجانی‌ها به کاندیداهای فتوشاپی

منتخبان شورا به فکر توسعه زنجان باشند

 

 

 

 

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۹ اردیبهشت به نقطه پایان رسید و این نقطه نامش “نه” بزرگ به کاندیداهای فتوشاپی بود.

به گزارش “همدلی‌زنجان”، دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا در حالی برگزار شد که بیم و تردید برای حضور افراد اصلح در شوراهای شهر استان بسیار بود و این شرایط برای شورای اسلامی شهر زنجان پررنگ تر و حساس تر از گذشته دنبال شد.

۲۹ اردیبهشت روزی بود که بلوغ اجتماعی زنجانی ها برای انتخاب به افراد اصلح جهت ورود به پارلمان شهری نام گرفت چرا که در بین ۹ منتخب شورای اسلامی شهر زنجان گذینه فتوشاپی وجود نداشت. البته این سخن تعبیری بر فتوشاپی بودن تمامی بانوان کاندید نیست چرا که بسیاری از بانوان کاندید زنجانی انسان هایی شریف و اصلح برای ورود به شورای شهر زنجان بودند.

مصداق سخن کاندیداها فتوشاپی افرادی هستند که از خود و سابقه خود تنها یک بنر و پوستر فتوشاپ شده و گریم کرده به یادگار گذاشته بودند و اثری از خود واقعی و برنامه و نظر عملیاتی و اجرایی از آن ها نبود!

هشدارهای رسانه ای قبل از روز انتخابات مسیر شفافی برای انتخاب مردم زنجان جهت ورود افراد لایق

به پارلمان شهری داشت و این مسیر باید روشن و مستدام برای آینده نیز باشد. مسیری که در آن دلسوزان با شجاعت از ورود کاندیداهای فتوشاپی به شورای شهر هشدار دادند و خواستار دقت در انتخاب افراد شدند.

 

شنبه ۳۰ اردیبهشت لیست افراد منتخب شورای شهر زنجان در فضای مجازی دست به دست شد تا اینکه فرماندار زنجان شامگاه همین روز این لیست و آراء را تایید کرد.

در بین افراد برگذیده نام سه نفر از اعضای شورای شهر دور چهارم دیده می شود که شامل اسماعیل دویران، کاظم افشارچی و عباس راشاد هستند. در بین نفرات جدید وارد شده نیز نام امامعلی دادخواه به عنوان یکی از افراد مقبول و با سابقه عضویت در شورای شهر زنجان نیز دیده می شود.

احمد نصیری به عنوان یکی از افرادی که دارای بالاترین رای در میان واجدین شرایط بوده نیز دارای سابقه کار اجرایی در فرمانداری بوده و فردی با تجربه برای فعالیت در پارلمان شهری زنجان است.

سجاد خدایی نیز به عنوان فردی که تجربه شهرداری در شهر قم را دارد از جمله افرادی است که مردم شهر زنجان با رای بالایی به وی اعتماد کردند تا تجارب خود را در پارلمان شهری زنجان برای توسعه شهر به کارگیرد.

احمدمسعود مرادخانی و رحمان احمدی نیز به عنوان دو فردی که در بدنه شهرداری زنجان سابقه شهرداری مناطق را داشته و با این بدنه اجرایی آشنایی لازم را دارند از مردم رای اعتماد گرفتند تا چهار سال در شورایی حاضر شوند که باید سیاستگذار و برنامه محور برای توسعه شهر زنجان باشد.

حمید رضا حمیدی نیز به عنوان یکی از افرادی که گفته می شود نزدیک به اسماعیل دویران و شاید همفکران مورد حمایت عباس راشاد و کاظم افشارچی بوده، مورد اعتماد مردم شهر زنجان قرار گرفته و با تجارب مدیریتی خود در اداره کل راه و شهرسازی و تحصیلات مرتبط با مسائل شهری وارد پارلمان شهری زنجان شده است.

 

در یک اجمال کلی نفراتی که وارد پارلمان شهری زنجان شده اند افرادی دارای تجربه و تحصیلات مناسب جهت خدمات به مردم شهر زنجان هستند و شهر زنجان بعد از یک انتخابات پرشور که مشارکت بالایی نیز در آن ثبت شد موفق به انتخاب افرادی شدند که بر روی کاغذ گذینه های اصلح و کاربردی برای توسعه زنجان هستند.

باید دید این گذینه ها در میدان عمل بعد از هیجانات انتخاباتی برای توسعه شهر زنجان چه برنامه هایی ارائه خواهند داد. چرا که انتقاد از وضعیت موجود یکی از کاربردی ترین روش هایی است که معمولا کاندیداها برای جلب نظر مردم اتخاذ می کنند اما میدان عمل و کار برای شهر جوهره واقعی این افراد را نشان خواهد داد.

منتخبان مردم در شورای شهر زنجان باید بدانند که رسانه ها برای سنجش عملکرد آن ها آماده هستند و از روز نخست فعالیت افراد را رصد کرده و به مردم ارائه خواهند مرد. مسیر دشواری آغاز شده که تحقق شعارهای این افراد در زمان انتخابات را به انتظار می کشد.

تحلیل های زیادی از آینده شورای پنجم وجود دارد که در بازه های زمانی دیگر به آن خواهیم پرداخت، اما همینقدر تاکید می شود که مردم زنجان انتظار دارند شورای پنجم در فضای سالم برای توسعه زنجان حرکت کند و از رویکردهای صرف سیاسی و جناحی پرهیز کند که آسیب آن را در دوره های قبل چشیده است.

روزهای پیش رو در انتظار زنجان است….

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
دومین جشنواره گیلاس در استان زنجان برگزار می شود
خبر قبلی
برخی اعتراضات کاندیدهای شوراها بی‌پایه و بی‌منطق است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست