نگرانی از تکرار نتایج خانه معدن در انتخابات نظام مهندسی معدن استان زنجان!

نگرانی از تکرار نتایج خانه معدن در انتخابات نظام مهندسی معدن استان زنجان!

 

 

✍️ حجت نوری-دانشجویی دکتری مهندسی معدن  و فعال معدنی استان زنجان

 

در حال نزدیک شدن به انتخابات ششمین دوره فعالیت سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان می‌باشیم و کاندیداهای مختلف درحالی خود را برای رقابت‌های انتخاباتی آماده می کنند که نگرانی‌هایی در بین اعضا سازمان و سایر فعالان معدنی استان در مورد شباهت انتخابات سازمان نظام معدن زنجان با انتخابات خانه معدن استان زنحان وجود دارد.

ترس آن می‌رود که نتایج مهندسی  انتخابات نظام مهندسی معدن زنجان خیلی شبیه به نتایج مهندسی انتخابات خانه معدن استان زنجان باشد و فعالان واقعی و اکثریت صاحبان و اعضای سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان از گردونه فعالیت‌های نظام و تاثیر‌گذاری در حوزه معدنی استان کنار گذاشته شوند.

در دوره پنجم فعالیت سازمان نظام از پنج نفر هیات مدیره سازمان سه نفر از کارکنان سازمان صمت(سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان) بودند که با داشتن رای حداکثری در هیات مدیره تمامی پست‌های هیات رئیسه هیات مدیره را در بین خود تقسیم کردند و عملا سازمان در اختیار کارمندان سازمان صمت بود که این شائبه در بین مهندسان بودکه جهت‌گیری تصمیمات سازمان نظام مهندسی معدن متناسب با سازمان صمت انجام شده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که سعی می‌شود نتایج دوره ششم  انتخابات هیات مدیره نیز به سرنوشت دوره پنجم گرفتار شود، که با این شرایط شاهد فاصله گرفتن گفتمان بخش فعالان حوزه معدن استان در بخش خصوصی و خروج از دایره جایگاه واقعی آن خواهیم بود.

در دوره پنجم که اینجانب همانند دوره چهارم فعالیت هیات مدیره به عنوان هیات مدیره در سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان انجام وظیفه می‌کردم، شاهد فاصله گرفتن بسیاری از پیشکسوتان و بزرگان سازمان نظام از بدنه سازمان نظام بوده‌ام.

در صورت تکرار شرایط دوره پنجم در هیات مدیره دوره ششم شاهد خالی شدن هرچه بیشتر عرصه فعالیت‌های مهندسی متکی به سازمان نظام از بزرگان و پیشکسوتان مهندسی معدن خواهیم بود که مدیریت سازمان نظام در اختیار عده‌ای خاص با تفکر شبه دولتی خواهیم بود که با روح اهداف و آرمان‌های نظام معدن و افق‌های برنامه‌ریزی شده بخش معدن استان فاصله قابل توجهی خواهد داشت.

بنده دلایل ترس خیلی از اعضا سازمان را در مورد نتایج انتخابات ششمین دوره انتخابات نظام مهندسی معدن استان زنجان را در شباهت‌های فرایند انتخابات این دوره نظام با انتخابات خانه معدن زنجان می‌بینم.

۱-   از آنجایی که هیات اجرایی انتخابات نظام مهندسی معدن قبل از رای‌گیری داخلی توسط سازمان صمت بررسی و تایید صلاحیت گردیده‌اند.

۲-  نظارت بر انتخابات نظام مهندسی معدن همانند سنوات گذشته بر عهده وزارت صمت بوده که یکی از کارمندان سازمان صمت زنجان این وظیفه خطیر را برعهداه خواهد داشت.

۳-  شنیده‌ها حاکی از آن است که ائتلاف کاملی از کارکنان سازمان صمت برای شرکت در انتخابات سازمان نظام معدن زنجان برای در اختیار گرفتن دوباره مدیریت  سازمان نظام معدن زنجان اعلام کاندیداتوری کرده‌اند.

با یک حساب سرانگشتی ساده می‌توان بیم اعضا را در مورد پیش‌بینی نتایج انتخابات نظام معدن زنجان در این دوره همانند دوره پنجم به حق و بسیار محتمل دانست، چرا که وقتی هم ناظر یک انتخابات و هم مجری یک انتخابات را یک سازمان دولتی انتخاب نماید و از همان سازمان دولتی که کمتر از انگشتان دست در قسمت معاونت معدنی کارمند مرتبط با حوزه معدن داشته باشد، یک ائتلاف کاملی برای شرکت انتخابات سازمان نظام مهندسی معدن کاندید باشند، نگرانی به حق وجود دارد که نتایج و مشکلات و دغدغه‌های مشابه دومین انتخابات خانه معدن زنجان در انتخابات این دوره نظام معدن زنجان اتفاق بیوفتد که  هم مجری و هم ناظر وهم پیروز انتخابات نظام معدن باشد.

درصورت تحقق این پیش بینی دیگر کاری نمی‌توان کرد و یکی دیگر از تریبون‌ها ومدیریت تشکل‌های حوزه مظلوم معدن در اختیار یگ گروه خاص که با روش‌های مهندسی انتخابات خانه معدن زنجان به کرسی مدیریت سازمان نظام معدن زنجان رسید، خواهد بود. در نوشتار بعدی از نحوه به بررسی موضوعات زیر خواهم پرداخت.

۱-آیا یک جریان خاص انحصارطلب پشت این گونه انتخابات است؟ ۲- آیا دست‌های پشت صحنه انتخابات خانه معدن ونظام مهندسی معدن زنجان یک گروه ویا یک نفر می باشد؟ ۳- آیا روسای ادارت سازمان صمت می توانند کاندیدای انتخابات نظام مهندسی معدن گردند؟۴- چه روش‌های برای دور زدن قانون انتخابات نظام مهندسی معدن می تواند باشد؟۴ -آیا مافیای قدرت و ثروت زنجان در حال مهندسی انتخابات نظام مهندسی معدن زنجان می باشند؟ ۵- در برابر انحراف کشاندن تشکل های همانند خانه معدن و سازمان نظام مهندسی معدن چه کار های می توان کرد؟

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تحقق ۱۰۰ درصدی اشتغال حوزه ICT استان در سالجاری
خبر قبلی
۲۵ اسفند، زمان آزمون استخدامی کارکنان شهرداری‌های استان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست