1. اجتماعی
  2. هفت باغ مهربانی؛ هفتصد سال رستگاری

کد خبر: 1053

هفت باغ مهربانی؛ هفتصد سال رستگاری

 هفت باغ مهربانی؛ هفتصد سال رستگاری

مادران و پدربزرگان زنجانی در خانه‌ای با طعم مهربانی

 

همواره نیکی و کار خیر در دین مبین اسلام مورد تمجید و سفارش قرار گرفته و افراد خیر همواره در جامعه اسلامی به نیکی یاد می شوند.

 

 

 

زنجانی ها همواره به اقدامات خداپسندانه و خیر مشهور بوده اند و امروز نمادهای بزرگی از کارهای خیر را در کشور به نام خود ثبت کرده اند. زنجانی ها سرآمد خیریه در حوزه بهداشت و درمان کشور هستند و امروز باغ مهربانی زنجانی هفتگانه شده و به مقصد سالخوردگان رسیده است.

هفت باغ مهربانی موسسه خیریه ای است که امروز برای مادربزرگ ها و پدربزرگ های زنجانی مامنی امن و پناهی گرم شده و دلگرمی خاصی به آن ها بخشیده است. پدران و ماردانی که روزگاری خود جوانانی سرو قامت بودند که امروز نیازمند حمایت هستند.

 

 

موسسه خیریه فرزانگان سالمند زنجان ( هفت باغ مهربانی ) برای توسعه اندیشه نیکوکاری و بسیج آحاد مردم مهربان زنجان برای میزبانی از سالمندان عزیز تاسیس یافته تا به بهانه های مختلف گلریزانی از مهربانی مردم زنجان را نثار قدمهای مادران و پدران سالمند بکنند.

گروهی از تجار و بازرگانان و صاحبان صنایع و معادن به عنوان بانیان موسسه، در فروردین سال ۱۳۹۴ بقصد قرب الهی پیمان مقدس خدمت به سالمندان را در میان خود منعقد نمودند و با رویکرد مشارکت مردمی و اخذ مجوز از مراجع ذیربط ، موسسه خیریه فرزانگان سالمند زنجان را تاسیس نمودند. بانیان موسسه پس از جلسات متوالی با مسئولین  اداره کل بهزیستی استان زنجان ، ایجاد هفت باغ مهربانی را با در اختیار گرفتن مرکز نگهداری سالمندان زنجان در فروردین ماه ۱۳۹۵ آغاز نمودند.

 

موسسه خیریه فرزانگان سالمند ( هفت باغ مهربانی ) این مرکز با ۷۰ نفر سالمند مرد را تحویل گرفته و با تعمیرات اساسی آسایشگاه ها ، سرویس  غذا خوری و بهداشتی و با استقرار تجهیزات مدرن ، نسبت به توسعه و تجهیز محوطه برای گذران اوقات فراغت عزیزان سالمند گامی کوچک ولی موثر به نام راه مهربانی را برداشته  و با تقویت امور بهداشتی ، درمانی و تغذیه امانتداری امین برای مردم فهیم و فرهیخته ای باشند که با قلب مهربان خویش در این راه قدم گذاشته اند.

موسسه امیدوار است این راه را با اهتمام مجدانه اعضای هیات امنا و همراهی مشفقانه مردم بزرگوار و مهربان زنجانن با موفقیت طی نماید.

 

اهداف کلان این موسسه شامل؛

  • تمهیدات لازم برای نگهداری و مراقبت از سالمنداندر افق ده ساله
  • برنامه ریزی برای اوقات فراغت سالمندان
  • برقراری ارتباطات برنامه ریزی شده میان سالمندان
  • تمهیدات لازم برای انتقال تجربیات سالمندان به جمعیت فعال جامعه
  • مراقبت از سالمندان در منزل و مرکز نگهداری سالمندان
  • جذب کمک های دولتی و غیر دولتی برای اداره امور موسس

 

– اهداف کمی موسسه در چشم انداز ۱۰ ساله شامل؛

  • نگهداری از هزار نفر سالمند ( شامل سالمندان نیازمند و برخوردار )
  • ارائه خدمات برشمرده در اهداف کلان به ده هزار نفر سالمند
  • سرمایه گذاری در بخش ساختمان و تجهیزات و همچنین محوطه سازی متناسب با ارائه خدمات منعکس در اهداف کلان و کمی

 

 

در خصوص تامین منابع سرمایه گذاری برای این موسسه باید گفت که سرمایه گذاری مورد نیاز از محل منابع خیرین و نیکوکاران و سالمندان برخوردار و متقاضی خدمات سالمندی از موسسه خیریه فرزانگان سالمند زنجان ( هفت باغ مهربانی ) و کمک های دولتی تامین خواهد شد.

 

این موسسه خدماتی را نیز ارائه خواهد داد که این خدمات شامل خدمات حمایتی و توانبخشی است. خدمات موسسه شامل برنامه های تفریحی – سرگرمی، اردوهای سیاحتی – زیارتی ( نیم روزه و چند روزه )، ورزش سبک همگانی ( صبحگاهی )، پیاده روی، برگزاری مراسم و جشن ها، برگزاری کارگاههای حافظه و حل مسئله، خاطره گویی و تماشای فیلم، کلاسهای خطاطی، خوشنویسی، نقاشی و مشاعره است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مراحل پایانی عملیات عمرانی بازگشایی ورودی پونک
خبر قبلی
منابع دولتی نیاز ورزش استان را پاسخ نمی‌دهد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست