1. اجتماعی
  2. همایش صنعت اسب با رویکرد علمی و پژوهشی در دانشگاه زنجان

کد خبر: 4399

همایش صنعت اسب با رویکرد علمی و پژوهشی در دانشگاه زنجان

همایش صنعت اسب با رویکرد علمی و پژوهشی در دانشگاه زنجان

 دبیر علمی دومین همایش ملی صنعت اسب از برگزاری همایش صنعت اسب در دانشگاه زنجان خبر داد و گفت: این همایش، همایشی علمی مرتبط با صنعت اسب بوده که در محورهای اصلی فنی و تخصصی، اقتصادی و بازرگانی  و فرهنگی-اجتماعی برگزار می شود.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ محمدباقر زندی با بیام اینکه در محور فنی و تخصصی که مربوط به مسائل علمی حوزه ژنتیک، تغذیه و فیزیولوژی سوارکار و همچنین مسائل تخصصی دامپزشکی مربوط به اسب می‌شود، فراخوان مقاله داده شده است، اظهار کرد: خوشبختانه این فراخوان با استقبال شرکت کنندگان مواجه شده است.

وی به محورهای این برنامه اشاره کرد و افزود: محور فرهنگی و اجتماعی بیشتر شامل مسائل تاریخی و فرهنگی و نقش اسب در مراسم ها و اجتماعات قبل و بعد از اسلام و زمان حال در ایران بوده که مبنای فراخوان مقاله در این بخش قرار گرفته است. از اهم اهداف این همایش، محور اقتصادی و بازرگانی، به نقش پرورش و نگهداری اسب با دید اقتصادی جهت واردات-صادرات و بهره مندی اقتصادی از کل ورزش های مرتبط با سوارکاری می توان اشاره کرد.

دبیر علمی این همایش با بیان اینکه نخستین دوره این همایش در استان گیلان برگزار شده و دومین دوره آن در دانشگاه زنجان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: صنعت اسب در دنیا یک صنعت پویا و اقتصادی است ولی در ایران از لحاظ علمی و دیگر جنبه ها کمتر به این صنعت پرداخته شده است که پتانسیل های علمی موجود در دانشکده کشاورزی و گروه علوم دامی و همچنین انجام تحقیقات در این حوزه منجر به شکل گیری این همایش در دانشگاه شده است.

وی از فدراسیون سوارکاری کشور و هیأت سوارکاری استان، فدراسیون چوگان، دانشگاه های کشور، متخصصین صنعت و پژوهشگران، مالکان و پرورش دهندگان، سازمان دامپزشکی کشور و استان، معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی استان، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان، اداره کل تعاون روستایی استان، بعنوان مدعوین همایش یاد کرد.

 زندی یادآور شد: همایش یک روز خواهد بود که روز پنج شنبه ششم اردیبهشت ماه برگزار می گردد و برنامه آن به شرح زیر است:

گفتن است ساعت ۹-۸ انجام پذیرش، ساعت ۱۰:۳۰-۹ افتتاحیه، ساعت ۱۲:۳۰-۱۱ پنل اول تخصصی ارائه مقالات، ساعت ۱۴-۱۲:۳۰ نماز، ناهار و پذیرایی، ساعت ۱۶-۱۴ پنل دوم تخصصی ارائه مقالات، ۱۸-۱۶ اختتامیه همایش خواهد بود. همچنین این همایش برنامه های جنبی همچون برگزاری کارگاه های آموزشی، برگزاری نمایشگاه مرتبط با صنعت اسب، راه اندازی کالسکه با اسب در سطح دانشگاه و برگزاری نشست های علمی و تخصصی نیز خواهد داشت.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
میزان موفقیت بانوان زنجانی برای حضور در پارلمان شهری نیازمند بررسی است
خبر قبلی
ضرورت بهبود وضعیت مطالبه‌گری و تلاش بانوان در سطح جامعه
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست