1. اخبار استان
  2. “همدلی‌زنجان”، رسانه معتمد بین نخبگان و مسئولان استان باشد

کد خبر: 4684

“همدلی‌زنجان”، رسانه معتمد بین نخبگان و مسئولان استان باشد

“همدلی‌زنجان”، رسانه معتمد بین نخبگان و مسئولان استان باشد

امروز بیش از هر چیزی به همدلی و همگرایی نیازمندیم

 

 

 

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری زنجان با بیان اینکه متاسفانه انتشار مطالب مختلف، بدون ویرایش، دقت، تفکر و تعمق در فضای مجازی، آسیب زیادی به اعتماد عمومی وارد می‌کند، گفت: وجود رسانه‌های مسئول و پاسخگو می‌تواند اندیشه نخبگان را با عبور دادن از یک کانال و بر اساس موارد قانونی و بدون ایراد اتهام به هیچ شخص و گروهی و بدون وارد کردن آسیبی به اعتماد عمومی به‌گونه‌ای صیقل دهد تا هر کدام از نخبگان و مسئولین، نظرات و دیدگاه‌های خود را از طریق این کانال، ارائه دهند و همدلی زنجان، رسانه معتمد بین نخبگان و مسئولین بخش‌های مختلف، واقع شود.

 

به گزارش همدلی‌زنجان؛ ادریس سالاری در آیین افتتاح دفتر پایگاه خبری-تحلیلی “همدلی‌زنجان” با بیان اینکه فضای رسانه‌ای استان همیشه در امنیت و آرامش بوده که امیدواریم تداوم داشته باشد، اظهار کرد: تلاش برای ارتقای فرهنگ عمومی در کنار تلاش مسئولانه، یکی از وظایفی است که همگان بر عهده دارند. البته باید برای ارتقای فرهنگ سیاسی نخبگان نیز برنامه‌ریزی و تلاش شود چرا که ترجیح منافع شخصی به منافع عمومی در بین نخبگان جریانات سیاسی، مناسب نبوده و باید تلاش شود تا این فرهنگ در میان احزاب و رسانه‌ها و فعالین اجتماعی در حوزه‌های مختلف، ارتقا پیدا کند که این تلاش در برنامه‌های مدیریت عالی استان نیز وجود دارد.

وی با بیان این‌که پایگاه خبری- تحلیلی همدلی زنجان باید به مرکز انتشار اندیشه‌های نخبگان استان در حوزه‌های مختلف، تبدیل شود، افزود: در این زمینه باید ملاحظه همه افراد و گروه‌ها رعایت شود تا همدلی زنجان به عنوان پایگاه خبری مورد اعتماد نظام، نخبگان و مردم، قرار گرفته و با حفظ تعادل در همه حوزه‌ها به مرکز تولید اندیشه، فکر، تحلیل، نقد، نظر و پیشنهاد برای توسعه استان، تبدیل شود. البته برقراری این تعادل، کار سختی است و نباید در دام فضاسازی‌های رسانه‌ای قرار گرفت.

سالاری با اشاره به این‌که یکی از اشکالاتی که از گذشته بر ما وارد بوده، این است که تعصب در عنصر توسعه، جدی تلقی نمی‌شد و همه به دنبال این بودند که منافع خود را اثبات و به کرسی بنشانند، تصریح کرد: ممکن بود این فضا، آسیب جدی به توسعه استان وارد نماید اما امروز، سطحی از رشد در جامعه، اتفاق افتاده که همه در تلاش‌اند به سمت تامین منافع عمومی مردم و توسعه استان، حرکت کنند چرا که وقتی توسعه در استان، رخ دهد تمام اجزای سیستم، منفعت کرده و رضایت نسبی در جامعه، اتفاق می‌افتد و به جای درگیر شدن در جدال‌های بیهوده و حاشیه‌سازی‌های کاذب و رسانه‌ای، می‌توان با خویشتن‌داری، گفت‌وگو، تعامل و همدلی به ایجاد فضای همگرایانه کمک کرد تا توسعه استان در در بلندمدت، محقق شود.

 

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری زنجان با تاکید بر این‌که امروز بیش از هر چیزی در کشور و استان به همدلی، مهربانی، محبت، صمیمیت، چشم‌پوشی و دوراندیشی و مهم‌ترین عنصر در توسعه یعنی همگرایی نیازمندیم، خاطرنشان کرد: هر اندازه تلاش شود که همگرایی در بین نخبگان، مسئولین، مردم، جریانات و طبقات مختلف اجتماعی، افزایش پیدا کند به همان نسبت، انگیزه، نشاط و تلاش در جهت توسعه استان، سرعت و شتاب بیشتری می‌گیرد. به همین دلیل، یکی از سیاست‌های دولت و متعاقب آن، مدیریت عالی استان این است که با ایجاد همگرایی در بین مردم، مسئولین، گروه‌های مختلف، رسانه‌ها و نخبگان، فضایی آرام ایجاد شود تا بتوان گام‌های موثری در مسیر توسعه استان برداشت.

وی با اشاره به این‌که استان از ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، جغرافیایی، فرهنگی، گردشگری، کشاورزی، صنعت و معدن برخوردار بوده و سابقه بسیار طولانی و پرافتخاری دارد و در یک موقعیت استراتژیک قرار گرفته که با ۷ استان، همسایه است و پتانسیل‌های مختلف می‌تواند در توسعه استان، نقش ویژه‌ای را داشته باشد، گفت: اقدامات خوب و بسیار بزرگی در طول ۲ سال اخیر، صورت گرفته به‌طوری‌که در سال گذشته شاهد جهش بسیار بزرگی در استان بودیم که میزان صادرات استان، ۵۲ درصد و میزان درآمد گمرک استان، ۵۶ درصد افزایش پیدا کرد. همچنین در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی طی ۵ سال اخیر، مجموعه تلاش‌های صورت‌گرفته سبب شده زنجان، جزء ۵ استان برتر کشور در زمینه جذب سرمایه‌گذار خارجی شناخته شود.

سالاری افزود: بالاترین میزان سهم استان از صادرات کشور در طول تاریخ، ۰.۷۶ درصد بوده که امروز به ۲۶/۱ (یک و بیست و شش صدم) درصد رسیده است که افزایش چشمگیری است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری زنجان با بیان این‌که علی‌رغم اتفاقات مثبت دیگری که در بخش‌های مختلف افتاده، فاصله زیادی از آن‌چه که شایسته زنجان است وجود دارد، ابراز کرد: اشکالات و موانع زیادی هم در سیستم اداری، هم در فرهنگ عمومی و هم در بین نخبگان وجود دارد که کماکان اذهان درگیر چالش‌های بیهوده، جنگ‌های سیاسی و دعواهای زرگری است که حاصلی ندارد که باید تلاش شود تا روند رشد و توسعه در استان، سرعت بگیرد که رسانه‌ها می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای در این رابطه داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که حمایت‌هایی در دولت تدبیر و امید از حوزه رسانه‌ها صورت گرفته و مسیر گذشته، ادامه و تقویت پیدا کرده است، گفت: تلاش و سیاست‌های مدیریت عالی استان نیز بر این بوده که در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تا حد توان از مطبوعات و رسانه‌ها حمایت شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
حرکت شتابان استان در مسیر توسعه با افزایش همدلی، وحدت و آرامش
خبر قبلی
دفتر پایگاه خبری-تحلیلی “همدلی‌زنجان” افتتاح شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست