1. اجتماعی
  2. هوش هیجانی و مهارت‌های ارتباطی‌تان را افزایش دهید

کد خبر: 7193

هوش هیجانی و مهارت‌های ارتباطی‌تان را افزایش دهید

هوش هیجانی یا هوش عاطفی (EI) اصطلاحا مهارت‌های فردی و بین‌فردی را شامل می‌شود که به کمک آنها فرد می‌تواند احساسات و هیجانات خود را بهتر بشناسد و کنترل کند و احساسات و هیجانات دیگران را بهتر درک کند.

همه افراد دارای ضریبی از هوش هیجانی هستند. روانشناسان پس از چندین سال تحقیق و پژوهش دریافتند هوش عاطفی در تشخیص عملکرد عالی از عملکرد معمولی، نقش بسیار مهمی دارد و روشی کارساز برای تمرکز انرژی فرد در جهتی خاص و کسب نتایج عالی به حساب می‌آید.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که هوش هیجانی را می‌توان آموخت و تقویت کرد. روانشناسان و محققان بر این باورند که بیشتر افراد بر اساس عادت‌هایشان نسبت به موقعیت‌های مختلف واکنش نشان می‌دهند. بنابراین با دقت کردن به عادت‌های رفتاری‌ای که دارید و دقیق شدن روی احساسات و هیجاناتی که در موقعیت‌های مختلف در شما ایجاد می‌شود می‌توانید احساسات‌تان را بهتر کنترل و هیجانات‌تان را بهتر مدیریت کنید.

با گذر زمان عادت‌های شما تغییر می‌کند و در موقعیت‌های چالش‌برانگیز می‌توانید بهتر و موثرتر عمل کنید و دستاوردهای بهتری داشته باشید. درواقع این همان مدیریت هیجانی ، کنترل احساسات و تقویت هوش هیجانی است.

براساس پژوهشی که به سنجش تاثیر هوش عاطفی در کنار ۳۳ مهارت مهم دیگر در محل کار پرداخته است، هوش عاطفی مهم‌ترین عامل در تعیین سطح کارایی و عامل ۵۸ درصد موفقیت‌ها در محیط کار بوده است.

نتایج این تحقیق نشان داد از بین افراد تحت بررسی، ۹۰ درصد افرادی که دارای عملکرد مناسب بودند هوش عاطفی بالایی داشتند. نتایج تحقیقات همچنین نشان داده افرادی که هوش عاطفی بالایی دارند درآمد بیشتری به دست می‌آورند. افراد دارای هوش هیجانی بالاتر در مقایسه با کسانی که هوش هیجانی پایین‌تری دارند به طور میانگین هرساله ۲۹ هزار دلار بیشتر کسب درآمد می‌کنند.

البته هوش عاطفی به‌طور مستقیم باعث پولدارتر شدن نمی‌شود، بلکه با توانمندی‌هایی که در شناخت و کنترل احساسات خود و اطرافیان در اختیارتان قرار می‌دهد سبب می‌شود شما تنش‌ها را حتی‌الامکان از خود دور کنید، میزان استرس‌تان را پایین‌تر نگه دارید، زندگی شادتری داشته باشید درنتیجه در رسیدن به اهداف و کسب موفقیت بهتر عمل کنید.

منبع: Forbes

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
روی ناخوش روی
خبر قبلی
عقده خاک بر سری ایرانیان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست