1. اخبار استان
  2. وامداران شورایی در زنجان…!

کد خبر: 20811

وامداران شورایی در زنجان…!

احمد اسدی

احمد اسدی-همدلی‌زنجان؛ جایگاه شوراها در توسعه شهرهای کشور همواره نزولی بوده و با بازداشتی های این دوره به کم ترین سطح اعتبار خود رسیده است!

بی راه نبوده که همواره اختیارات شوراها در کشور کم تر و محدودتر شده و مجلس شورای اسلامی رویکرد کاهش اختیارات شوراها را همواره در پیش گرفته است. با حجم بازداشتی ها دوره پنجم شوراها در کشور رویکردهای محدود سازی شوراها قابل توجیه بوده است!

شورای شهر زنجان در دوره فعلی چند بازداشتی داشت که بازداشت شهردار منتخب! و برخی شهرداران مناطق و مدیران میانی! یک شاهکار! در عملکرد شوراها به عنوان نهادی سیاستگذار و ناظر در مسائل شهری زنجان بود!

موضوع مهم اینکه افرادی که بازداشت نشدند آیا اطلاعی از تخلفات احتمالی این افراد نداشتند؟! این موضوع نیز تبدیل به ابهام در عملکرد اعضای بازداشت نشده دارد! به خصوص این مطالبه در خصوص دو عضو اصولگرای شورا که مدعی عدالتخواهی هستند وجود دارد.

حال باز به انتخابات شوراها نزدیک می شویم و شاهدیم افراد زیادی احساس تکلیف کرده اند! این احساس تکلیف در بسیاری از مواقع با بدهی به تامین کنندگان مالی و معنوی نیز همراه است! باید منابع پشتیبان ها نیز تامین شود! حال فرقی ندارد پشتیبان ها یک فرد یا یک گروه و جبهه سیاسی باشند.

اینجاست که بین مناقع مردم و عده ای پشتیبان! تعارض منافع به وجود می آید! مردم عموما قربانی هستند! تفکرات صرف سیاسی در کنار تفکرات صرف مبتنی بر مناقع شخصی به صورت توام منافع عمومی را تحت تاثیر قرار داده است. عملکرد شورای فعلی و شوراهای قبلی در زنجان نیز در محدوده این دو محور مهم قرار داشته است.

بارها شاهد بودیم تفکرات منجمد سیاسی یا لجبازی های سیاسی موضوعات فنی و کارشناسی معماری و شهرسازی شهرهای استان زنجان را مورد خدشه قرار داده است. به عنوان مثال یک موضوع مشخص شهرسازی در شهر که دارای اصول و قواعد علمی است چرا باید با بینش ایدئولوژیک یکطرفه و نگاه سیاسی مورد توجه افراد قرار گیرد؟

چرا باید افراد مطابق برداشت شخصی از مفاهیم دینی، مذهبی، هویتی، فرهنگی و… نسبت به سرنوشت صدها هزارنفر در شهر تصمیمات مهم اتخاذ کنند!؟ در سوی دیگر چرا باید شورا به عنوان نهادی سیاستگذار و ناظر برای افراد کارشناس و پاکدست، تبدیل به شورایی مداخله گر، اهل لابی، تامین کننده لابی های ثرو تو قدرت، سیاسیون، استخدام کننده افراد نسبی و سببی! و… تبدیل شود!؟

این دوره شورا موضوع تایید صلاحیت افراد تبدیل به یکی از مسائل مهم و پربحث شده است. در شهرهای استان به ویژه در شهر زنجان مردم منتظر لیست دستگاه های نظارتی در خصوص تایید صلاحیت افراد هستند. قطعا فیلتر مناسب خطاها و انحرافات کم تر در عملکرد آتی شوراها را منجر خواهد شد. البته نظارت در حین عملکرد حتی مهم تر از فیلتر اولیه است!

امروز جایگاه نظارتی دستگاه های نظارتی باید بیشتر مورد توجه باشد. نیازمندی شورایی چابک، پاک دست، کارشناس و پرانگیزه در شهرهای استان زنجان هستیم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
اولویت های ۶گانه آموزش و پرورش در زنجان پیگیری می شود
خبر قبلی
تعداد سفرهای نوروزی در زنجان ۱۶۱ درصد افزایش داشته است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست