1. خبر مهم
  2. بازدید نزدیک به ۲۰۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های زنجان

کد خبر: 186

بازدید نزدیک به ۲۰۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های زنجان

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان از بازدید نزدیک به ۲۰۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی از جاذبه‌های استان طی ۱۴ روز گذشته خبر داد.

به گزارش همدلی زنجان به نقل از ایسنا، یحیی رحمتی اظهار داشت: مجموع بازدیدها از همه جاذبه‌های استان زنجان ۱۹۷ هزار و ۶۹۱ نفر بوده و دیروز (هشتم فروردین‌ماه) نیز شاهد بازدید ۴۲ هزار و ۱۶۱ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان زنجان توسط گردشگران و مسافران نوروزی بودیم.

 

وی با اشاره به اینکه دیروز (هشتم فروردین‌ماه) ۵۴۸۶ نفر از گنبد تاریخی سلطانیه بازدید کرده‌اند که نسبت به عدد ۱۸۵۸ نفری پارسال رشدی ۱۹۵ درصدی را شاهد هستیم، تصریح کرد: طی ۱۴ روز گذشته ۲۹ هزار و ۶۱۲ نفر از گنبد سلطانیه زنجان بازدید به‌عمل آورده‌اند که سال گذشته این آمار ۱۹ هزار و ۷۱۴ نفر بود و ۵۰ درصد افزایش یافته است.

 

این مسئول با یادآوری اینکه بنای رختشویخانه در روز هشتم فروردین‌ماه شاهد حضور ۱۸۵۶ گردشگر بود که نسبت به هشتم فروردین‌ماه پارسال، ۴۸ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۵۶۷ نفر از رختشویخانه زنجان در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه پارسال تا هشتم فروردین‌ماه امسال بازدید کرده‌اند که با عدد ۹۴۸۲ نفر مدت مشابه پارسال ۳۳ درصد رشد داشته است.

 

وی در خصوص آمار بازدید از موزه مردان‌نمکی و غار کتله‌خور در روز هشتم فروردین‌ماه امسال، بیان کرد: به ترتیب ۲۰۰۲ نفر و ۸۲۱ نفر از موزه مردان‌نمکی و غار کتله‌خور بازدید کرده‌اند که به ترتیب ۱۲۲ درصد و ۱۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال با عدد ۹۰۰ نفر برای موزه مردان‌نمکی و ۳۵۹ نفر برای غار کتله‌خور رشد یافته است.

 

رحمتی در خصوص آمار مقایسه‌ای بازدید این دو جاذبه زنجان نیز گفت: در مجموع طی ۱۴ روز گذشته ۱۱ هزار و ۶۶ نفر از موزه مردان‌نمکی و ۳۹۲۳ نفر از غار زیبای کتله‌خور بازدید به عمل آورده‌اند که در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته به ترتیب ۶۱ و ۴۰ درصد افزایش را شاهد هستیم.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان، خاطرنشان کرد: از ۲۵ اسفندماه پارسال تا هشتم فروردین‌ماه امسال در مجموع ۱۳۸ هزار و ۹۷۱ بازدید از سایر جاذبه‌های استان زنجان به‌عمل آمده که این آمار در روز هشتم فروردین‌ماه شامل ۳۱ هزار و ۹۹۶ بازدید بود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
زنجان، میزبان مهربان برای بهار ۹۶
خبر قبلی
تنبیه داعش با کوچک ترین تهدید علیه ایران
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست