1. اخبار استان
  2. واگذاری زمین در ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی استان در حال انجام است

کد خبر: 4442

واگذاری زمین در ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی استان در حال انجام است

ایجاد اشتغال وابسته به توسعه و رونق صنعت است

واگذاری زمین در ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی استان در حال انجام است

 

 

 

معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ایجاد اشتغال وابسته به توسعه و رونق صنعت است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، محمدعلی عزیز‌محمدی در جمع مدیران و معاونان شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال، سال حمایت از کالای ایرانی نام گرفته بنابر این رسالت و تکلیف سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی بیشتر و گسترده تر گردیده است.

وی با بیان اینکه امروزه اغلب خانواده‌ها درگیر بحث بیکاری می باشند اظهار داشت: بحث اشتغال موضوعی نیست که به راحتی از کنار آن گذشت بلکه لازمه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری منوط به توسعه و رونق صنایع می باشد.

عزیز محمدی با تاکید بر اینکه بیش از ۹۰ درصد صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل می‌دهد گفت: در چند سال گذشته دولت از طریق سازمان های توسعه ای خود اقدام به سرمایه گذاری می کرد ولی هم اینک در دولت توان چنین سرمایه گذاری هایی وجود ندارد؛ ضمن اینکه در این گونه سرمایه گذاری ها بهره وری پایین بوده و عملا کشورهای پیشرفته و صنعتی به سمت اقتصاد آزاد روی آورده‌اند.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه فضا باید برای حضور سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم شود اظهار داشت: برنامه های سازمان هم اینک بر مبنای دو محور اساسی یعنی سرمایه گذاری جدید و نوسازی صنایع تدوین گردیده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: برنامه مقام عالی وزارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، بازگرداندن ۳۱ هزار واحد صنعتی راکد به چرخه تولید مجدد می باشد و این برنامه بر مبنای برش استانی است و شرکت شهرکها صنعتی استان ها باید تلاش خود را در این زمینه بیشتر نمایند.

وی اضافه کرد: سرانه اشتغال از طریق نوسازی کاهش می یابد و با سرمایه گذاری کمتر نتایج بهتر و بیشتری می گیریم.

عزیزمحمدی سرمایه گذاری های خصوصی راکد را جزو سرمایه های ملی دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه راکد بودن این سرمایه ها به ضرر کشور تمام می شود بنابر این باید در محور نوسازی صنایع و راه اندازی این واحدها با حداکثر ظرفیت اقدام کنیم.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نوسازی را شامل دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری دانست و گفت: هم اکنون حدود ۱۵ درصد از واحدهای راکد نیازمند نوسازی از نوع سخت افزاری می باشد و در ۸۵ درصد دیگر نیازمند نوسازی نرم افزاری از قبیل بحث توجه به بازار، کاهش قیمت تمام شده، توجه به فرهنگ و نیاز مشتری و… هستیم.

وی بحث بازار را مهم تر از تولید دانست و عنوان کرد: متاسفانه تعداد قابل توجهی از تولید کنندگان توجهی به بازار ندارند و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با توجه به اینکه یک سازمان توسعه‌ای است باید در این گونه مباحث به صورت جدی ورود نماید.

عزیز محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سازمان توسعه ای باید چابک باشد، گفت: بحث آموزش کارکنان یکی از مهم ترین مسایل و برنامه های سازمان می باشد و سعی می کنیم با بالا بردن توانمندی های پرسنل، بهره وری را افزایش دهیم و در کنار آن نسبت به تغییر فرهنگ سازمانی تلاش نماییم.

وی زنجان را جزو استان‌های پیشرو در زمینه سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: هم اکنون نرخ بیکاری در این استان نسبت به میانگین کشوری پایین است و باید تلاش شود تا ظرف چند سال آینده این میزان به زیر ۵ درصد برسد.

 

سرمایه گذاری های خوبی در استان صورت گرفته است

در ادامه امیر حمدنیا مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان نیز با ارایه گزارش اجمالی از اقدامات صورت گرفته توسط این شرکت اظهار داشت: خوش‌بختانه در چند سال اخیر سرمایه گذاری های خوبی در استان صورت گرفته است.

وی گفت: هم اکنون واگذاری در ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی استان در حال انجام است و شهرک صنعتی سلطانیه ظرف روزهای آینده به بهره برداری می‌رسد. همچنین شهرک صنعتی زنجان ۴ نیز در حال آماده سازی می باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان به ایجاد ناحیه صنعتی کارگاهی ظریفان در ضلع شمالی عوارضی آزاد راه زنجان-تهران اشاره کرد و افزود: این ناحیه کارگاهی در زمینی به مساحت ۳/۲ هکتار برای استقرار ۱۰۳ واحد فعال در زمینه صنایع دستی با نقشه منحصربه فرد طراحی شده است و هم اکنون به صورت epc در حال ساخت بوده و به عنوان طرح پایلوت در کشور محسوب می شود.

وی در پایان تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با ایجاد زیرساخت های لازم در شهرکهای صنعتی و اجرای سایر برنامه های حمایتی همواره در کنار سرمایه گذاران و واحدهای محترم صنعتی و تولیدی بوده و این تلاش با جدیت ادامه خواهد داشت.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
سیر طارم تا چند روز آینده وارد بازار می‌شود
خبر قبلی
اورژانس اجتماعی مداخله در بحران‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست