1. اخبار استان
  2. ورود ماسک به زنجان ممنوع است

کد خبر: 17621

ورود ماسک به زنجان ممنوع است

استاندار زنجان با بیان اینکه ورود ماسک به زنجان ممنوع است، گفت: استان زنجان مازاد تولید این وسیله بهداشتی را دارد و در این خصوص باید با مدیریت بهینه، توزیع ماسک در فروشگاههای بزرگ و تعاونی های فرهنگیان به قیمت هزار تومان و بصورت آسان و ارزان در اختیار مردم قرار می گیرد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ فتح اله حقیقی در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان، با بیان اینکه هیچ داروخانه‌ای حق فروش ماسک به قیمت بالاتر از یک هزار و ۳۰۰ تومان را ندارد، اظهار کرد: در این زمینه، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عموم مردم در قالب انعکاس شکایات و تخلفات احتمالی از طریق کانال های ارتباطی می تواند بسیار نتیجه بخش باشد.

وی افزود: این موضوع قابل پذیرش نیست که با وجود افزایش تولید ماسک، این اقلام ضروری در ابهر کمتر در اختیار گروه‌های هدف قرار گرفته و این درحالی است که یک سوم تولیدات اقلام بهداشتی استان در این شهر انجام می گیرد.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل عدم مدیریت مناسب، ماسک با قیمت بالا در اختیار گروه‌های هدف قرار گرفته که در این خصوص با اعطای تسهیلات، توزیع اقلام بهداشتی در فروشگاه فرهنگیان با هدف دسترسی راحت تر مدارس و معلمان و خانواده ها به این اقلام انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مدیران و فرمانداران استان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های اعلام شده است، یادآور شد: در شهرستان ها توجه جدی و بیش از گذشته حساسیت های لازم را داشته باشند و بصورت عملیاتی وارد میدان شوند.  وظایف و فعالیت های لازم در شرایط حاکم بصورت شفاف مشخص شده و عدم ورود مدیران به اجرای کارها مانع پیشبرد برنامه های مباره با کرونا است هر چند امکان آلودگی فعالان در این میدان نیز وجود دارد اما با رعایت نکات بهداشتی می توان ایمن بود.

حقیقی اظهار کرد: تردد شهروندان سایر استان های همجوار نیز می تواند شرایط کرونایی استان زنجان را وخیم کند، بر این اساس و برای کنترل بهتر، فرماندار زنجان با فرماندار استان های مرزی همچون استان آذربایجان شرقی و دیگر استان های مجاور در این خصوص رایزنی لازم را داشته باشد.

وی گفت: متولیان امر در حوزه کاری خود به ویژه حمل و نقل درون و برون شهری نظارت های مستمر کرونایی اعمال کنند، ارائه آمار صرف کافی نیست و باید در این خصوص اقدامات جدی انجام و ایراد و اشکالات وارده به سرعت رفع شود.

سلامت مردم در اولویت قرار دارد، متاسفانه با گذشت هفت ماه از شیوع ویروس کرونا و با وجود پیگیری های لازم از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی جهت قطع زنجیره انتقال این ویروس، نتیجه چندان ملموس نیست، هرچند کارها در این زمینه به خوبی انجام شده اما آنگونه که باید شکل عملیاتی ندارد و بی توجهی ها به افزایش شمار مبتلایان منتهی می شود.

متاسفانه اقدامات در راستای کاهش پیشگیری از کرونا در شهرستان ایجرود نتیجه بخش نبوده که به فرماندار این شهر اعلام می شود در صورت رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی از سوی مغازه داران نسبت به پلمپ آنها اقدام شود.

وفاق ملی برای شکست کرونا ضروری است و اگر می خواهیم از کرونا پیشگیری کنیم و تعداد مبتلایان و بستریها در بیمارستانها کاهش یابد باید همانند هشتم محرم با همدلی عمل کنیم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مجلس با «دنا پلاس» وارد حاشیه جدید شد
خبر قبلی
انتظار برای پیروزی بایدن، وقت‌کشی است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست