1. اخبار شهرستان
  2. وظیفه نماینده مجلس گیر دادن به آسفالت یک خیابان نیست!

کد خبر: 9955

وظیفه نماینده مجلس گیر دادن به آسفالت یک خیابان نیست!

برخی می خواهند اتفاقات شهری را به اسم خود رقم بزنند و بدون اینکه هزینه ای کرده باشند و نقش موثری داشته باشند بدنبال گرفتن ماهی خودشان هستند که البته بحمدالله مردم هوشیار بوده و به درستی تشخیص میدهند.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان در پاسخ به سوال همدلی‌زنجان در خصوص عملکرد نمایندگان مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در دوره فعلی، گفت: ارزیابی عملکرد نمایندگان بدوا نیازمند آشنایی با شرح وظایف، اختیارات و مسئولیتهای نماینده است که باید بر همان اساس هم معیارهایی برای بررسی و ارزیابی عملکرد آن ها مشخص و بعد قضاوت شود. وظیفه نماینده مجلس این نیست که در کوچه و خیابان به آسفالت یک خیابان گیر بدهد و یا مثلا در خصوص الگوی ترافیکی حمل و نقل عمومی نظر دهد!

سجاد خدایی در گفتگو با همدلی‌زنجان؛ با بیان اینکه نمی توان امتیار و نمره مشخصی به عملکرد نمایندگان زنجان در مجلس شورای اسلامی داد، اما وظیفه نماینده دخالت در انتصابات دستگاه های اجرایی نیست، اظهار کرد: اگر این موارد جزو وظایف یک نماینده باشد، باید جزو شاخص بندی های ارزیابی لحاظ شود و در غیراینصورت، اگر از وظایفشان نبوده باید پاسخگو باشند که چرا دخالت کردند و هدفشون چی بوده و چه منافعی را دنبال می کنند!

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید به مردم و شورای استان بعنوان شورای فرادست گزارش عملکرد ارائه کنند، افزود: نماینده باید بجای حضور در جلسات و محافل مختلف و… به مردم گزارش عملکرد بدهند تا ببینیم در این مدت چکار کرده اند و چه دستاوردی داشته اند؟

 

برخی فقط به دنبال فرصت هستند که حضور پیدا کنند و استفاده ای از شرایط ببرند

رئیس شورای اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در مسائل شهری نظر و مشورت گرفتیم اما اجازه دخالت ندادیم و خروجی نهایی همان تصمیم کارشناسی بر مبنای مصلحت عمومی و توسعه و عمران و آبادانی استوار بوده است، یادآور شد: هیچ کس حق ندارند پروژه های مدیریت شهری و دستگاه های اجرایی که از سال های قبل شروع شده و در زمان تصدی گری آن ها به نتیجه رسیده را به نام خود مصادره کنند. کسی حق ندارد زحمت مدیر و بدنه یک مجموعه را به نام خود مصادره کند و حتی اگر مدیری عوض شده و تیم مدیریتی و عوامل اجرایی نیز عوض شده اند به نسبت سهم اثرگذاری و دخیل بودن از زحمات افراد مرتبط چه باشند و چه پستشان را تحویل داده باشند، باید تشکر کرد و به زحماتشان ارج نهاد.

وی با انتقاد از برخی مواضع گیری و رویکردهای مسئولان، خاطرنشان کرد: برخی می خواهند اتفاقات شهری را به اسم خود رقم بزنند و بدون اینکه هزینه ای کرده باشند و نقش موثری داشته باشند بدنبال گرفتن ماهی خودشان هستند که البته بحمدالله مردم هوشیار بوده و به درستی تشخیص میدهند. در برخی اتفاقات شاهد حضور پررنگ برخی افراد هستیم! سوال اینجاست که شما قبلا کجا بودید؟ چرا جدیدا حوزه انتخابیه را رها نمی کنید و در مجلس غیبت های شما زیاد شده است!

خدایی با اشاره به اینکه وظیفه یک نماینده در سطح ملی و قانونگذاری است، اظهار کرد: وظیفه نماینده نحوه حضور و نحوه اثرگذاری در تصویب قوانین و آئین نامه ها و دستورالعملها و.. است. باید نگاه جامعی به مصلحت کشور و استان و ذی نفعان طرحها ، لوایح و …. داشته باشند. تصمیمات درست و تحلیل های درست نمایندگان در عرصه داخلی و بین المللی اثرگذار است.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان با بیان اینکه نماینده مجلس باید در قبل از کاندیداتوری و لااقل حداکثر در سال نخست مشکلات حوزه انتخابیه را جمع و در مجلس برای آن برنامه ریزی و رایزنی می کرد و نه اکنون، گفت: برخی افراد متاسفانه اینگونه هستند که البته مردم مسائل را تشخیص می دهند و در انتخاب خود با توجه به عملکرد افراد اقدام خواهند نمود و به رفتارهای عوام فریبانه و پوپولیستی توجه نخواهد شد.

وی با بیان اینکه شاید نمایندگان مجلس در کنار وظایف نوشته شده وظایف دیگری نیز داشته باشند، اظهار کرد: اما باید برای همه آنها معیار تعریف کنیم تا ببینیم فی المثل برخی مواضع و تصمیم گیری های رسمی به چه میزان در کاهش نرخ بیکاری تاثیر گذاشته یا در راه اندازی واحدهای تولیدی و توسعه صنایع مختلف تصمیمات آن ها چه میزان اثرگذار بوده و چه تاثیری بر معیشت و اقتصاد مردم داشته است. مردم آگاه هستند و میدانند با حرکات عوام فریبانه نمی توان یک نماینده خوب بود. مردم چه در شورا و چه در مجلس خروجی ملموس می خواهند که منجر به ارتقا و توسعه و گشایش کاری مردم باشد و گرنه فرصت سوزیهایی هست غیرقابل جبران.

خدایی با اشاره به اینکه برای حضورم در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی تصمیمی ندارم، افزود: تصمیم گیری برای انتخابات نیاز به بررسی همه جانبه دارد و مهم ترین رکن بررسی اراده مردمی است. فردی که می خواهد به مردم خدمت کند جایگاه برایش نباید مهم باشد که در کدام سطح و جایگاه باشد بلکه در هرجایی که قرار می گیرد نقش خود را باید به سازنده ایفا کند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
صادرات ۲۰۳ میلیون دلاری واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان
خبر قبلی
کاهش قیمت شکر در بازار آزاد زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست