1. اجتماعی
  2. وعده های فراقانونی پاشنه آشیل اعتماد عمومی است

کد خبر: 4565

وعده های فراقانونی پاشنه آشیل اعتماد عمومی است

وعده های فراقانونی پاشنه آشیل اعتماد عمومی است

ارتباط با افکار عمومی باید مستمر باشد

 

 

 

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری زنجان گفت: وعده های فراقانونی  به مردم پاشنه آشیل اعتماد عمومی است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ ادریس سالاری در جمع روسای شوراهای اسلامی شهرها و روابط عمومی شوراهای ۲۱ شهر تابعه استان با بیان اینکه شوراها به عنوان برآمده از رای مردم  و روابط عمومی ها  به عنوان  واسط افکار عمومی ظرفیت مناسبی هستند که در صورت هم افزایی در راستای  تحقق اهداف پارلمان های محلی  و انتفاع عمومی ثمرات مطلوبی دارند.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری زنجان پشتوانه مردمی را قوی ترین پشتوانه  نظام سیاسی حاکمیتی برشمرد و یادآور شد: شوراها به عنوان نمایندگان مردم  و برخوردار از این پشتوانه باید به آن ها پاسخگو باشند و تفاهم میان شهروندان را که ارامش زندگی جمعی آن ها را تامین می کند برقرار سازند.

به گفته وی وعده های فراقانونی که داده می شود پاشنه آشیل اعتماد عمومی است بنابراین باید وعده ها بجا باشد و در صورت عدم تحقق آن توضیح شفاف و صادقانه ارایه شود  تا اعتماد عمومی که بهترین سرمایه یک سازمان محسوب می شود رنگ نبازد.

سالاری تاکیدکرد باید با افزایش آستانه تحمل ،تعدیل اختلاف نظرها، تقویت کار جمعی ،گذشت و چشم پوشی  ودور اندیشی تهدید ها را تبدیل به فرصت نمود و در این مسیر روابط عمومی ها به عنوان مرکز ثقل ارتباط مردم،جامعه و سازمان ها  موثر هستند.

وی نبود احزاب را از مهمترین دلایل ضعف در ساختار سیاسی اجتماعی دانست و گفت:توجه به احزاب، تشکل های مردم نهاد و رسانه ها در جلب رضایت افکار عمومی و موفقیت مدیران موثر است.

سالاری توجه به افکار عمومی را امری جدی تلقی کرد و افزود: علی رغم اینک افکارعمومی در دنیا از یک قرن پیش مورد توجه بوده در کشور ما به دلیل موانع و تشکیلات ساختاری و بروکراسی پیچیده دیر هنگام  مورد توجه قرار گرفت.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری زنجان افزود: امروز بخشی از مدیران ما که در ارتباط با دانشگاه هستند  برای ورود به روابط عمومی و دنیای مدرن زمینه های ذهنی جدیدی یافته اند به گونه ای که در سطوح بالا نگاه سنتی به روابط عمومی جای خود را به ظرفیت های مدرن داده است.

وی یکی از ضعف های دولت یازدهم را در سال های نخست فعالیتش ضعف در اطلاع رسانی برشمرد و گفت: خوشبختانه این نقیصه شناسایی و مرتفع شد.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری زنجان ضمن ابراز تاسف از ناآشنایی برخی مدیران و مسئولان با نیازها و ملزومات دنیای مدرن ارتباطات و روابط عمومی تصریح کرد: در توجه به افکار عمومی نیازمند انقلاب دهنی مدیران  هستیم چر که اگر نگاه ها تغییر نکند مشکلات تداوم خواهد یافت.

وی نبود مهارت ارتباطی با رسانه را یکی از ضعف های مدیریتی در کشور عنوان و اظهار کرد: رسانه می تواند با کمترین هزینه آرا و مطالبات عمومی را به مسئولان منتقل و ظرفیت ها و توان مدیران را به مردم منعکس کرده و تعادلی بین مطالبات و عملکردها برقرار نماید.

سالاری خاطر نشان کرد: با سرعت فزاینده ارتباطات ،مدیرانی موفق می شوند که از نیروهای متخصصی  برای شکل دهی افکار و روابط عمومی برخوردار باشند.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری زنجان گفت: روابط عمومی ها  به دلیل ماهیت فعالیتشان  در سازمان ها  که پیگیر افکار عمومی و منافع عمومی هستند  نهادهای مدنی محسوب می شوند.

وی با  تاکید براینکه باید در روابط عمومی ها افراد متخصص،حرفه ای،خلاق و متعهد به کار گمارده شوند خاطر نشان کرد: روابط عمومی ها  مدیریت درون سازمانی و برون سازمانی را تسهیل می کنند.

سالاری با بیان اینکه  امروز افکار عمومی پرسشگرند ادامه داد: در این شرایط کسانی که سخنی دارند باید حق نقد و پرسشگری هم برای مخاطب قایل شوند.

وی تاکید کرد: برای جهت دهی به افکار عمومی و اهداف سازمانی باید ارتباط با  افکار عمومی مانند نفس کشیدن به طور مستمر برقرار باشد چرا که افکار عمومی تمام وقت نیازمند اطلاعات است.

سالاری خاطر نشان کرد: باید محبوب ترین و مقبولترین افراد را در روابط عمومی ها جذب کرد چر که روابط عمومی ایده آل موجب می شود مردم احساس کنند صدای آن ها به  گوش مسئولان می رسد و این آرامش را به ارمغان می آورد.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری زنجان گفت: شنیدن صدای مردم موجب جلب مشارکت آنان  می شود و این اتفاق با  تعامل رسانه ها  به خوبی محقق می گردد.

سالاری ابراز کرد:غفلت از فضای مجازی به عنوان یکی از ملزومات دنیای امروز  موجب برقرار ی ارتباط با احاد مردم  می شود و ارتباط با مردم به عنوان بزرگترین سرمایه های نظام بر اعتماد به نظام می افزاید.

وی  در بخش دیگری از سخنانش به راه اندازی سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات  به همت دولت  روحانی اشاره و خاطر نشان کرد:  این سامانه از خرداد ۹۶  در وزارتخانه ها و کلانشهرها راه اندازی شده و در حال تسری به  سایر شهرهاست.

سالاری انتشار اسنادی که منع قانونی ندارد و موجب تنویر افکار عمومی می شود،پاسخگویی به پرسش های مردمی از دستگاه های مختلف و روشنگر ی را کاربری های سامانه مذکور برشمرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
توسعه کارآفرینی در روستاها لازمه اقتصاد پایدار روستایی است
خبر قبلی
تقلیل دوره معاینه فنی خودرو‌ها به چهار سال
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست