مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد:

پرداخت بیش از ۲ هزار تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری ۲۰۵۱ فقره تسهیلات برای بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی از سوی بنیاد مسکن استان و بانک های عامل پرداخت شده و از این تعداد نیز تاکنون، ۷۴۰ واحد به بهره برداری رسیده است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن زنجان، رضا خواجه ای با بیان اینکه، تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی با کارمزد ۵ درصد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر پرداخت می شود، ادامه داد: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبارسال ۱۴۰۰ در استان ، به تعداد ۲۷۲۵ واحد ابلاغ شده که از این تعداد ۲۲۴۴ واحد معادل ۸۲ درصد نسبت به سهمیه ابلاغی معرفی به بانک صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یادآور شد: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبارسال ۹۹ در استان زنجان به تعداد ۴۴۳۰واحد ابلاغ شده که از این تعداد ۴۳۲۵واحد معادل ۹۸ درصد نسبت به سهمیه ابلاغی انعقاد قرار شده که میانگین این میزان در سطح کشور ۵۵ درصد می باشد که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد .

وی تصریح کرد: از مجموع ۹۲۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۱۰۰۰ واحد مسکونی (معادل ۵۵ درصد)توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح استان مقاوم سازی شده است.

خواجه ای ،اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی دانست و گفت: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث؛ تمرکز سرمایه گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان؛ ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف اصلی طرح است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان خاطر نشان کرد: : واحدهای مسکونی روستایی که از طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی استفاده نموده اند، تا مدت ۱۰ سال بیمه حوادث شده و در صورت خسارت می توانند از بیمه مذکور استفاده کنند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
فراخوان اعزام مشمولان زنجانی پایه خدمتی مهرماه ۱۴۰۰
خبر قبلی
خیابان‌های شهرک کارمندان زنجان به نام شهدا مزین می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست