1. اخبار استان
  2. پل سیدالشهداء طی ۲ ماه آتی به پایان می‌رسد

کد خبر: 618

پل سیدالشهداء طی ۲ ماه آتی به پایان می‌رسد

 

پل سیدالشهداء طی ۲ ماه آتی به پایان می‌رسد

عدم پرداخت سهم استانی و دولتی پل سیدالشهداء

 

شهردار زنجان از ادامه عملیات اجرایی در تقاطع غیرهمسطح مام حسین(ع) خبر داد و گفت: پل سیدالشهداء طی ۲ ماه آتی به پایان می‌رسد.

حبیب ملائی یگانه در گفت‌و‌گو با خبرنگار همدلی‌زنجان در پاسخ به آخرین وضعیت پل سیدالشهداء با بیان اینکه هم اینک عملیات اجرایی در محل کارگاه ادامه دارد، اظهار داشت: در شرایط فعلی مرحله آرماتور بندی و بتن ریزی در سطح سوم تقاطع در حال انجام بوده و طی روزهای آتی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه چهار محله در سطح سوم شاهد عملیات آرماتور بندی و بتن ریزی خواهیم بود، افزود: مطابق با برنامه زمان بندی ارائه شده تا ۱۰ اردیبهشت این چهارمرحله به اتمام خواهد رسید. در شرایط فعلی مرحله نخست و دوم در بتن ریزی سطح سوم انجام شده است.

شهردار زنجان مراحل فعلی اجرایی پل را مراحل پایانی آن توصیف کرد و گفت: بعد از اتمام آرماتور بندری و بتن ریزیدر سطح سوم ۳۰ تا ۴۰ روز زمان برای نصب کابل ها زمان صرف خواهد شد. امیدواریم طی دو ماه آتی عملیات کامل اجرایی پل به اتمام برسد. در نصب کابل ها عوامل شرکت اسپانیایی در محل پروژه حضور خواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت کابل ها و نحوه بارگذاری آن چگونه خواهد بود، اظهار داشت: در حال حاضر کابل ها در محل کارگاه است و نصب کابل ها و کابل گیری بعد از اتمام عملیات بتن ریزی آغاز می شود. در این مرحله بعد از نصب کابل ها اقدام به بارگذاری و کابل‌کشی در سطح سوم خواهد شد.

یگانه عملیات نصب کابل ها و کابل گیری را دارای جزئیات اجرایی دشواری و نیاز به دقت بالا عنوان کرد و یادآور شد: بعد از نصب کابل ها و به دست آمدن مقاومت ۲۸ روزه بتن در سطح سوم پایه های موقتی که نصب شده برچیده می شوند.

این مسئول با بیان اینکه شرکت مجری بدقولی های زیادی کرده است، افزود: مقرر بود عملیات اجرایی پل در دی ماه سال گذشته به اتمام برسد که به دلیل مشکلات موجود در ترخیص کابل ها از گمرک و برودت هوا در زمستان عملیات اجرایی به تاخیر افتاد.

وی در پاسخ به این سوال که مطالبات پیمانکار از شهرداری چه میزان بوده و تعهدات استانداری و اداره کل راه و شهرسازی پرداخت شده یا خیر؛ گفت: در شرایط فعلی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به پیمانکار بدهی داریم. البته این میزان مطالبات در پروژه های بزرگ و شرکت هایی که با گرید یک هستند موضوع طبیعی است

یگانه از عدم پرداخت مبادله تفاهم شده بین شهرداری و استانداری در اسفند سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان مبادله موافقتنامه با استانداری صورت گرفته بود که تا کنون پرداخت نشده است. تزریق منابع مالی در تسریع عملیات اجرایی تاثیرگذار است و امیدواریم استان نیز در این موضوع تسریع لازم را صورت دهد.

شهردار زنجان در خصوص مطالبات و سهم اداره کل راه و شهرسازی نیز گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان نیز مرحله نخست مطالبات را پرداخت کرده است. مرحله دوم با سفر وزیر به شهر زنجان و ااخذ دستور لازم همراه بود اما هنوز پرداختی صورت نگرفته است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۴۴۵ جواز تاسیس واحد صنعتی در استان زنجان صادر شده است
خبر قبلی
مرمت خانه تاریخی حکیمیان زنجان آغاز شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست