1. اخبار شهرستان
  2. پل سیدالشهدا در محدوده گسل زلزله نیست

کد خبر: 2774

پل سیدالشهدا در محدوده گسل زلزله نیست

پل سیدالشهدا در محدوده گسل زلزله نیست

قرارداد پل سیدالشهداء جزو مشکلات اجرایی آن بوده است

 

 

 

رئیس کمیسیون عمران و محیط زیست شورای اسلامی شهر زنجان گفت: با توجه به نقشه‌ گسل‌های زلزله در شهر زنجان، گسلی در نزدیکی شهر زنجان نبود و همچنین گسلی در محدوده پل سیدالشهداء نیست.

عباس راشاد در گفت‌و‌گو با همدلی‌زنجان؛ با بیان اینکه جزئیات نقشه گسل‌های ایران، زمان فعال شدن و فرکانس آن نیز مشخص است، اظهار کرد: در دشت زهاب یک گسل طولانی که ۷۰۰ سال گذشته فعال شده و یا در شمال تبریز گسل وجود دارد اما در اطراف شهر زنجان گسلی وجود ندارد و تنها گسل نزدیک به شهر زنجان گسلی بوده که بعد از شهرستان سلطانیه با فاصله زیاد نسبت به شهر زنجان وجود دارد.

وی با بیان اینکه پل سیدالهشداء در حال تکمیل شدن است، افزود: هفت مرحله اجرایی در تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع) باقی مانده که از جمله آن ها تکمیل قرنیز، نرده، آسفالت ریزی و رنگ آمیزی بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان به وضعیت اجرایی پل اشاره کرد و یادآور شد: یکی از نگرانی های شهروندان در خصوص وضعیت آب های زیرزمینی و خروج آن از بدنه پل بوده که اقدامات لازم در این خصوص صورت گرفته و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی با بیان اینکه عمده حرکت آب های زیرزمینی شهر زنجان از شمال به جنوب است، تاکید کرد: معاونت عمرانی شهرداری زنجان طی ۱۰ روز آتی با اجرایی عملیات تکمیلی نسبت به مرتفع کردن این مشکل اقدام خواهد کرد و هدایت این آب ها صورت می گیرد.

راشاد از تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار جدید برای تکمیل پل خبر داد و خاطرنشان کرد: زمان دقیق افتتاح پل را باید شهردار زنجان اعلام کند، اما مشکلی برای اتمام پل وجود ندارد و در اسرع وقت عملیات اجرایی آن به اتمام می رسد.

رئیس کمیسیون عمران و محیط زیست شورای اسلامی شهر زنجان در پاسخ به سوال همدلی زنجان در خصوص مسائل مطرح شده در خصوص مشکلات مربوط به قرارداد پروژه، اظهار کرد: مشکل مهم و اصلی در قرارداد برای پرداخت هزینه ها بر اساس فهرست بهاء بوده و اعمال تعدیل ها، پرداخت حق بیمه کارگاه و چند مورد دیگر تز مسائلی بوده که بررسی و پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه ۶۵۰ میلیون تومان هزینه بیمه کارگاه بوده که باید توسط شهرداری پرداخت می شد است، افزود: ۱۰۰ میلیون تومان از این هزنیه ها پرداخت شده و مقرر شده با بررسی های تکمیلی نسبت به پرداخت این مطالبات پرداخت شود.

راشاد انجام پروژه ها بر اساس فهرست بها را یک ایراد مهم در شهرداری زنجان برشمرد و تاکید کرد: دلیل عمده مخالفت اینجانب با اجرای پروژه سبزه میدان رویکرد پیمانکاری بر اساس فهرست بهاء بوده، چرا که این رویکرد موجب تحمیل هزینه های سنگین به شهرداری زنجان می شود.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص مسائل مطرح شده در خصوص قصورات کارشناسسان شهرداری در تایید صورتوضعیت پیمانکار سیدالهشداء، گفت: طی دو ماه اخیر که مسئولیت کمیسیون را بر عهده داشتم عمده مشکل این پروژه در تنظیم قرارداد به صورت فهرست بهاء شناسایی شده و مشکل دیگری وجود نداشته است. از معاونت عمرانی نیز در خصوص جزئیات پرداخت و اقدامات پل گزارشی خواسته شده تا بررسی تکمیلی صورت گیرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
رویکرد فعالیت در حوزه فرهنگی باید زیربنایی باشد
خبر قبلی
۳۰ درصد بقاع متبرکه استان زنجان دارای درآمد هستند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست