چندقلوزایی گوسفند افشار نمود مشخص پژوهش نوین در زنجان است

چندقلوزایی گوسفند افشار نمود مشخص پژوهش نوین در زنجان است

 

 

 

رئیس دانشگاه زنجان به نمودهای پژوهش نوین در استان زنجان اشاره کرد و گفت: چندقلوزایی گوسفند افشار نمود مشخص پژوهش نوین در زنجان است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ سید محسن نجفیان در نخستین همایش ملی گوسفند افشاری در محل دانشگاه زنجان با بیان اینکه گوسفند افشاری ثمره یکی از پژوهش‌های کاربردی است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰۰۰ راس گوسفند افشاری در استان زنجان اصلاح شده و در سطح دامداری ها توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در خصوص چندقلویی زایی گوسفند افشار از سال‌های گذشته دانشگاه زنجان اقداماتی را آغاز کرده است، افزود:  اعضای هیئت علمی گروه علوم دامی دانشگاه زنجان با ورود به این موضوع علمی و پژوهشی نتایج قابل توجه و عرضه‌ای را ارائه کردند.

وی اقتصاد عصر امروز را رقابتی و مبتنی بر پژوهش برشمرد و تاکید کرد:حفظ قدرت رقابت پذیری در دنیای امروز نیازمند توسعه پژوهش در بخش های مختلف علمی و فناوری بوده و توسعه امروز بر علم و دانش استوار شده که نباید از علم روز دنیا غافل شد.

رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه محققان پروژه اصلاح نژاد گوسفند افشار سال‌ها زحمت کشیده‌اند و چنین تلاشی، نوعی مجاهده علمی است و قطعاً ارزش آن از جهاد پایین‌تر نخواهد بود، گفت: در حال حاضر نیز بیش از ۷۰۰۰ رأس از این نوع گوسفند اصلاح شده و در سطح دامداری‌ها انتشار یافته است و اگر حمایت‌های کافی صورت بگیرد، در عرض ۱۰ سال می‌توان همه نژادهای مستعد در سطح کشور را اصلاح کرد.

وی ادامه داد: اگر حمایت‌ها کافی باشد و واردات بی رویه که از آسیب‌های کشور است این نهال نوپا را از بین نبرد، می‌توان خروجی این پروژه را به تولید انبوه رساند.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
باید جامعه با تدبیر کامل اداره شود تا جوانان به آینده کشور امیدوار شوند
خبر قبلی
دوره آموزشی نحوه ورود صنایع کوچک و متوسط به بازار سرمایه در استان زنجان برگزار می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست