چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی ۲۱ تا ۲۵ مرداد ماه در زنجان برگزار می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خبر داد: چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی ۲۱ تا ۲۵ مرداد ماه با حضور تمام اقوام ایرانی در زنجان برگزار می شود.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ یحیی رحمتی با بیان این مطلب، اظهار کرد: همزمان با عید سعید قربان چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان آغاز بکار می کند و به مدت پنج روز هموطنان عزیزمان می توانند با طمع ها و ذائقه های همه اقوام ایرانی در مجموعه گاوازنگ زنجان آشنا شوند.

وی ادامه داد: امسال نیز چون صنوات گذشته  بازارچه بزرگ صنایع دستی با حضور همه اقوام ایرانی با  ۱۴۰ غرفه در زنجان برپا می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان در خصوص برنامه های این جشنواره عنوان کرد: اجرای موسیقی محلی استانها، اجرای مسابقه و سرگرمی، مسابقه ضرب المثل و فولکور غذای استانها، اجرای رقص های محلی استانها و اختصاص شب فرهنگی به استان های همجوار از جمله برنامه های چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی است.

رحمتی با اشاره به نمایش الگوهای سکونت عشایری و روستایی در این جشنواره، عنوان کرد: عشایر استان زنجان نیز در این دوره حضور می یابند و موسیقی محلی و عرضه آش های محلی سفری در میان آداب و رسوم ایرانی برای هموطنانمان به ارمغان می آورد.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره ملی آش ایرانی رکورددار بازدید روزانه با ۱۲۰ هزار نفر از یک جشنواره غذا در کشور است این جشنواره را بزرگترین جشنواره غذایی کشور دانست.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
درختان اقاقیا به علت گستردگی قابلیت حذف به صورت کلی ندارند
خبر قبلی
۲پروژه شرکت شهرک‌های صنعتی استان جزو پروژه‌های موفق اقتصاد مقاومتی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست