1. اخبار ویژه
  2. کارخانه تولید برق از پسماندهای شهری زنجان ساخته می‌شود

کد خبر: 738

کارخانه تولید برق از پسماندهای شهری زنجان ساخته می‌شود

شهردار

 

کارخانه تولید برق از پسماندهای شهری زنجان ساخته می‌شود

 

شهردار زنجان از حضور سرمایه گذار خارجی برای ساخت نیروگاه تولید برق از پسماند شهری خبر داد و گفت: کارخانه تولید برق از پسماندهای شهری زنجان ساخته می‌شود.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ حبیب ملائی یگانه در نشست مشترک استاندار، شهرداران و فعالان و دست‌اندرکاران حوزه عمرانی استان زنجان با معاون عمران و توسعه امور شهری-روستایی وزارت کشور، اظهار کرد: شرکت سرمایه گذار که کنسرسیومی از کشورهای انگلیس، آلمان و کرواسی است برای ساخت این نیروگاه در شهر زنجان سرمایه گذاری خواهد کرد.

وی قرارداد منعقد شده با این شرکت را به صورت BOT عنوان کرد و افزود: حجم سرمایه گذاری پروژه ۱۱۵ میلیون دلار معادل ۴۲۰ میلیارد تومان است. قرارداد این سرمایه گذاری در آینده نزدیک تبادل خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه در این قرارداد پیش بینی تولید ۳۳ روز برق در سال انجام شده است، خاطرنشان کرد: تولید ۱۷ مگاوات برق به صورت ۱۷ ساعت در شبانه روز را برای تولید برق از پسماند شهری زنجان پیش بینی شده که همراه با تولید کود ارگانیک نیز خواهد بود. این شرکت به مدت ۱۵ سال حق بهره برداری از این کارخانه تولید برق را خواهد داشت

 

وی به دیگر پروژه های در دست اقدام شهرداری اشاره کرد و افزود: بازگشایی ورودی شهرک پونک به طول یک و نیم کیلومتر و به عرض ۳۵ متر در دست اقدام است. طی دو ماه آتی نسبت به تکمیل و بهره برداری از آن اقدام می شود. همچنین بازگشایی مسیر ورودی شهرآرا نیز در دست اقدام قرار دارد.

یگانه بازگشایی محور زینبیه غربی را یادآور شد و گفت: این پروژه ۹۱۰ متر طول و ۲۴ متر عرض دارد که طول پروژه در فاز نخست ۵۰۰ متر خواهد بود. بیش از ۴۰ میلیارد تومان هزینه برای این محور هزینه شده و در فاز نخست تملک ها به غیر از تکیه واقع در مسیر انجام شده است. ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ساخت معبر این محور هزینه خواهد شد و ۴ میلیارد تومان نیز در فاز دوم آن هزینه می شود.

شهردار زنجان به رویکرد شهرداری زنجان در استفاده از توان بخش خصوصی اشاره کرد و یادآور شد: ۱۵۰ میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری در بهمن ماه ۹۵ نهایی شده که شامل میدان میوه تره بار گلشهر، پارکینگ تلفیقی دروازه ارگ و پروژه تجاری-اداری مهدوی بوده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
قطعه نخست راه آهن زنجان-قزوین ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
خبر قبلی
بیمارستان ۴۸۰ تخت خوابی ولیعصر ۲ در زنجان ساخته می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست