1. اخبار استان
  2. کاهش زمان تردد از زنجان به تهران

کد خبر: 2471

کاهش زمان تردد از زنجان به تهران

کاهش زمان تردد از زنجان به تهران

 

 

سال گذشته بود که طرح دو خطه کردن مسیر ریلی زنجان به تهران مورد توجه مدیریت عالی استان قرار گرفت و برنامه ریزی هایی نیز به منظور انجام این طرح انجام شد؛ زیرا با توجه به فاصله نه چندان زیاد زنجان تا مرکز، عملاً برقراری پرواز بین زنجان تا تهران از طریق فرودگاه چندان توجیه اقتصادی نداشته و وجود آزادراه زنجان-قزوین و قزوین-تهران، ظرفیت های مناسبی به منظور تبادل جاده ای بین زنجان و تهران را میسر می سازد. در این میان راه آهن به عنوان یکی از محورهای مهم ارتباطی بین زنجان و مرکز، مورد توجه مسئولان قرار گرفت تا با دو خطه کردن آن و افزایش ظرفیت حمل و نقل ریلی در این محور، بتوان از پتانسیل موجود نهایت بهره را برد.

 

به گزارش همدلی‌زنجان؛ پروژه دوخطه کردن راه آهن زنجان-قزوین-تهران، از پروژه های مصوب سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۲ به استان بود که در سفر ریاست محترم جمهوری در سال ۹۳، مجدداً این موضوع در دستور کار قرار گرفته و با شرایط قرارداد EPCF، عملیات اجرایی آن در آبان ماه ۹۵ آغاز شد. با توجه به اهمیت پروژه و در طول یک سال بیش از ۳ بار توسط استاندار زنجان و یک بار همراه با وزیر راه و شهرسازی، طول مسیر اجرای پروژه بازدید شد و به منظور سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی پروژه، کمک های اساسی از طریق استانداری زنجان در زمینه تامین مصالح مورد نیاز (معدن)، رفع معارضین در طول خط و هماهنگی بین بخشی و همچنین پیگیری منابع مالی پروژه انجام شد و هم اکنون با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال اجرا می باشد. گفتنی است در طول یک سال گذشته اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان از طریق پیمانکار پروژه هزینه شده است.

لازم به ذکر است این محور مقرر شده است در ۴ قطعه به طول ۱۷۲ کیلومتر به انجام برسد که با بهره ‌برداری از آن، سرعت قطارهای مسافربری به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و برای قطارهای باری نیز، ظرفیت ۳۰ تن در نظر گرفته شده است. همچنین برای ریل‌گذاری در ۱۷۲ کیلومتر از این پروژه، ۵۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و ۱۰۴ کیلومتر از این پروژه با اعتبار ۳۵۰۰ میلیارد ریال در استان زنجان واقع شده است.

همچنین قطعه اول این پروژه از قزوین تا سیاه‌باغ، قطعه دوم زرین‌دژ، قطعه سوم از سلطانیه و قطعه چهارم نیز از زنجان بوده که مقرر شده پروژه مذکور، طبق برنامه زمان‌ بندی شده به اتمام رسیده تا مردم استان از خدمات حمل و نقل ریلی به بهترین نحو برخوردار شوند.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بذری که برای کشاورزی پاشیده شد
خبر قبلی
افتتاح ۲ واحد تولیدی با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست