1. اخبار استان
  2. کدام شهرستان استان کم‌ترین واحد صنعتی را دارد؟

کد خبر: 1095

کدام شهرستان استان کم‌ترین واحد صنعتی را دارد؟

کدام شهرستان استان کم‌ترین واحد صنعتی را دارد؟

 

 

بخش صنعت در سال های اخیر پیشانی توسعه استان زنجان قرار گرفت و استقرار و توسعه واحدهای صنعتی در استان مورد اهتمام جدی مدیران استانی قرار گرفت.

به گزارش همدلی‌زنجان، یکی از بخش های مهم توسعه هر منطقه بخش صنعت بوده که دارای ارزش افزوده بالا و محرک توسعه سایر بخش ها همچون بخش خدمات و کشاورزی است. امروز توسعه صنعت یکی از ملزومات توسعه سایر بخش ها بوده، که متاسفانه شاهد بلوغ صنعتی استان به صورت متوازن منطقه ای نیستیم و در عین حال توسعه صنعتی یکپارچه و مترقی در استان دیده نمی شود.

در سال های اخیر استقرار برخی صنایع بزرگ هرچند با برخی هزینه های زیست محیطی برای استان مهیا شد و موجب تحرک بخش صنعت و ارتقای رتبه صنعتی استان شد اما هنور راه نرفته در بخش توسعه صنعتی استان زیاد بوده و ایجاد توازن در این توسعه از مسائل مهمی است که باید مورد توجه باشد.

 

آخرین وضعیت موجود واحدهای صنعتی فعال استان زنجان(دارای پروانه بهره برداری) تا پایان اسفندماه ۹۵ نشان می دهد که شهرستان زنجان تعداد ۸۲۹ واحد فعال صنعتی با سرمایه گذاری ۲۳ هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال با اشتغال ۲۱ هزار و ۲۸۵ نفر را دارد.

شهرستان ابهر ۲۴۵ واحد فعال صنعتی با ۱۶ هزار و ۷۸۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۱۱ هزار و ۸۱۹ نفر اشتغالزایی را دارد. شهرستان خدابنده با ۸۳ واحد فعال تولیدی دارای یک هزار و ۶۶۰ نفر اشتغالزایی و سرمایه گذاری یک هزار و ۸۳۱ میلیارد ریالی است.

 

شهرستان خرم دره دارای ۵۹ واحد تولیدی فعال با یک هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۳ هزار و ۱۶۸ نفر اشتغالزایی است. شهرستان ماهنشان دارای ۲۵ واحد تولیدی فعال با یک هزار و ۳۲۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری و یک هزار و ۳۰۲ نفر اشتغالزایی است.

 

در شهرستان ایجرود ۳۲ واحد تولیدی فعال وجود دارد که سرمایه گذاری انجام شده آن ۶ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال و یک هزار و ۲۱۱ نفر اشتغالزایی است. شهرستان طارم نیز با ۲۳ واحد تولیدی فعال ۲۰۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری داشته و ۳۳۲ نفر اشتغالزایی دارد. شهرستان سلطانیه دارای ۲۰ واحد تولیدی فعال با یک هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری و یک هزار و ۲۷۱ نفر اشتغالزایی است.

 

شهرستان سلطانیه که آخرین شهرستان استان طبق آخرین تقسیمات جغرافیایی بوده کم ترین میزان واحدهای صنعتی را به لحاظ تعداد دارا بوده که هرچند به لحاظ تعداد رتبه آخر را دارد اما وضعیت ایجاد اشتغال واحدهای صنعتی آن بهتر از شهرستان ایجرود و خرمدره است.

در این بین شهرستان هایی همچون طارم، ایجرود و خدابنده جزو مناطقی هستند که به لحاظ کمی تعداد واحدهای کم تری دارند و به نظر می رسد درتوسعه متوازن منطقه ای باید شرایط جذاب تری برای استقرار واحدهای صنعتی و افزایش رشد توسعه صنعتی در این مناطق پیش بینیو عملیاتی شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ضرورت بهبود رتبه دانش آموزان زنجانی در کنکور
خبر قبلی
۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات ایران ترانسفو وصول شده است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست