1. اخبار استان
  2. کشیک های اطفای حریق منابع طبیعی زنجان ۲۴ ساعته شد

کد خبر: 10170

کشیک های اطفای حریق منابع طبیعی زنجان ۲۴ ساعته شد

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: از امروز اول تیرماه فعالیت کشیک های اطفای حریق منابع طبیعی ۲۴ ساعته شد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ عباس لطفی با بیان اینکه از از اول تیر ماه فعالیت کشیک‌های اطفای حریق منابع طبیعی در همه شهرستان‌های استان ۲۴ ساعته شد، افزود: ۱۰۰ کشیک برای اطفای حریق در جنگل و مراتع استان به صورت ۲۴ ساعته در آماده باش کامل هستند.

وی ادامه داد: این اقدام در راستای حفظ منابع خدادادی و جلوگیری از کاهش خسارات ناشی از آتش سوزی با حضور به موقع مأموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در مراتع و جنگل‌ها انجام می‌گیرد.

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به همکاری دهیاران و همچنین جوامع محلی برای اطفا حریق در مناطقی که آتش گرفته است تاکید کرد.

لطفی اظهار کرد: در خرداد ماه سال جاری ۱۰ هکتار از اراضی ملی و طبیعی طعمه حریق شد.

وی گفت: طبق ماده ۴۵ قانون مجازات آتش سوزی نباتات، مزارع، باغات، و یا محیط‌های مجاور جنگل بدون اجازه و نظارت مأموران منابع طبیعی ممنوع است و در صورتی که منجر به حریق شود مرتکب به حبس ۲ ماه تا یک سال محکوم می‌شود.

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان همچنین افزود: طبق ماده ۴۶ هرکس مبادرت به روشن کردن آتش در تنه درختان جنگلی نماید به حبس از ۳ ماه تا یک سال برای هر درخت که پی زده و روشن کرده است همراه با پرداخت جریمه نقدی محکوم خواهد شد.

به گفته لطفی برای آتش سوزی‌های عمدی مراتع و جنگل‌ها نیز قانون مجازات‌هایی در نظر گرفته است و متخلفین به ۳ تا ۱۰ سال حبس محکوم می‌شوند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بررسی و تعیین تکلیف ۴۹ قرارداد راکد در شهرکهای صنعتی استان زنجان
خبر قبلی
 لیز خوردن به نقطۀ خطر!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست