کلینیک های مددکاری بهزیستی در زنجان درجه‌بندی می‌شوند

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به پرونده های واگذار شده به مراکز و کلینیک های مددکاری تحت نظارت بهزیستی استان زنجان گفت: کلینیک های مددکاری اجتماعی پس از گذشت یک سال از فعالیت آنها بر اساس شاخص های اختصاصی ارزیابی و درجه بندی می گردند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان ، محمد محمدی افزود: در راستای بهره مندی از توان بخش غیردولتی، رشد و توسعه خدمات مددکاری اجتماعی در جامعه، کلینیک های مددکاری اجتماعی از سال ۱۳۸۱ آغاز به کار کرده اند
وی با اشاره به فعالیت این کلینیک ها که با بهره گیری از منابع اجتماعی در جهت حل مشکلات مراجعان اقدام می نمایند گفت : ارائه خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی  تا مرحله توانمندسازی و قادرسازی خدمت گیرندگان از عمده فعالیت این مراکزاست

محمدی ادامه داد: کلینیک های مددکاری اجتماعی مراکزی هستند که توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی با اخذ مجوز، طبق ضوابط و مقررات آئین نامه، تحت نظارت سازمان بهزیستی تأسیس و خدمات مددکاری اجتماعی (فردی، گروهی، جامعه ای) و سایر خدمات اجتماعی مرتبط را به متقاضیان ارائه می نماید.

این مقام مسئول با اشاره به گسترش کمی کلینیک های مددکاری اجتماعی در سطح کشور، درجه بندی این کلینیک ها را در راستای ارتقاء کیفیت خدمات، هدفمند نمودن واگذاری و رقابتی نمودن خدمات حائز اهمیت فراوان عنوان نمود وابراز کرد:  در این راستا شاخص های درجه بندی کلینیک های مددکاری اجتماعی بر اساس چهار محور نیروی انسانی ،  فضای فیزیکی ،  تجهیزات و فعالیت ها تعیین می گردد و هر  شاخص دارای امتیاز جداگانه بوده و درجه کلینیک بر اساس مجموع امتیازات به دست آمده صورت می پذیرد.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان تصریح نمود: در این راستا بهزیستی به ظرفیت ها و توانمندی های بخش غیر دولتی، سازمان های مردم نهاد و شرکای اجتماعی خود اعتماد نموده و با هدف ارتقاء سطح کیفیت خدمات برای آحاد مردم جامعه اغلب فعالیت ها را به استناد موضوع ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال ۱۳۸۰ مجلس شورای اسلامی به بخش خصوصی واگذار کرده است.

وی با اشاره به نظارت بر کلینیک های مددکاری در چهار سطح سازمان بهزیستی کشور، اداره کل بهزیستی استان ، اداره بهزیستی شهرستان (توسط ناظر) و کانون کلینیک های مددکاری اجتماعی اظهار نمود: به منظور ارزیابی مستمر، ارتقاء سطح کیفی خدمات ارائه شده توسط کلینیک ها و نیز به منظور تصمیم گیری در خصوص هدفمند نمودن خرید خدمات از کلینیک های مددکاری اجتماعی، شاخص های درجه بندی کلینیک های مددکاری اجتماعی می بایست به صورت سالیانه توسط کارشناس ارزیاب تکمیل و به رئیس کمیته استانی درجه بندی کلینیک های مددکاری اجتماعی  ارائه گردد.

وی با بیان اینکه درجه بندی کلینک ها سالی یک بار انجام می گیرد یادآور شد: در صورت اعلام آمادگی کتبی کلینیک  جهت ارتقاء به مرحله بالاتر، ارزیابی مجدد حداقل شش ماه پس از ارزیابی اولیه  امکان پذیر خواهد بود.

محمدی بیان نمود: به کلینیک های مددکاری اجتماعی که در سطح بدون درجه قرار گیرند یک مهلت زمانی (حداکثر ۲ ماه) داده خواهد شد تا بتوانند حداقل امتیاز درجه ۳ را کسب نمایند و در صورتی که کلینیک در ارزیابی مجدد نتواند امتیاز درجه ۳ را کسب نماید جهت تعیین تکلیف به کمیته صدور پروانه های استان معرفی می گردد.

وی ارائه خدمات مددکاری اجتماعی در سطوح فردی،گروهی وجامعه ای ، انجام فعالیت های قادرسازی، توانمندسازی و پیشگیرانه ، تسهیل در ارتباط با منابع اجتماعی ، ارائه مشاوره مددکاری فردی ،خانوادگی و اجتماعی ارائه خدمات مشاوره  و روانشناختی را  از شرح وظایف کلینیک های مددکاری اجتماعی برشمرد.

وی با بیان اینکه تعداد ۱ هزار و ۸۰۷  پرونده اجتماعی و ۵ هزار و۴۰۰ پرونده توانبخشی به کلینیک های مددکاری اجتماعی و توانبخشی واگذار گردیده است گفت: در حال حاضر ۱۰ کلینیک مددکاری در سطح استان فعال می باشد که تحت نظارت بهزیستی استان زنجان ارائه خدمت می نمایند.

وی گفت: در راستای ارائه خدمات پیشگیری ، مداخله و توانمند سازی در سطح استان زنجان و با گسترش فعالیت این مراکز وضعیت رسیدگی به جامعه هدف بهزیستی بهبود می یابد.

گفتنی است : علاوه برکلینیک های مددکاری اجتماعی، مجتمع خدمات بهزیستی، مراکز توانبخشی روزانه و شبانه، مراکز مشاوره ژنتیک و عمومی، مهدهای کودک و مراکز درمان و بازتوانی سرپایی معتادین توسط بهزیستی استان زنجان نظارت می گردند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
اثر مصرف کافئین یا مواد اسیدی بر جذب کراتین برای بدن
خبر قبلی
پارک های علم و فناوری محلی برای تبدیل پژوهش به ثروت هستند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست