1. اخبار استان
  2. کمبود ۷۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

کد خبر: 1698

کمبود ۷۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

 

کمبود ۷۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
سند درمان کشور  طی یک ماه آتی ارائه می‌شود

 

 

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت تخت‌های بیمارستانی کشور، گفت:  ۷۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور کمبود داریم.

 

 

به گزارش همدلی‌زنجان، سید حسن قاضی زاده هاشمی در جمع خبرنگاران استان زنجان همزمان با افتتاح کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی استان، با بیان اینکه سند درمان کشور را طی ماه‌های آتی ارائه خواهیم کرد، اظهار کرد: طی یک ماه آتی تلاش داریم سند درمان کشور را اعلام کنیم تا وضعیت تخت های بیمارستانی مشخص شود.

وی با بیان اینکه با اعلام سند درمان کشور برنامه این بخش تا سال ۱۴۰۴ مشخص می شود، افزود: این سند وضعیت تخت‌های بیمارستانی در هر دو بخش دولتی و خصوصی و همچنین نیاز کشور با مشخصات دقیق به تفکیک شهرستانی و استانی مشخص می‌شود که باید تلاش شود به نقطه مطلوب برسیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه باید زمینه لازم برای حضور بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان کشور فراهم شود، یادآور شد: جلب اعتماد بخش خصوصی و ایجاد شرایط لازم باید ایجاد شود که در این راستا مقدمات لازم فراهم شده است.

وی انجام طرح تحول سلامت را و قضاوت در خصوص آن را نیازمند زمان برشمرد و تاکید کرد: طرح تحول سلامت را نمی‌توان در یک دوره قضاوت کرد و بسیاری از کارهای زیربنایی فعلی برای کاهش بیماری و ارتقای دانش مردم در خصوص بیماری ها در دوره بلندمدت نمود خواهد داشت.

قاضی‌زاده هاشمی دسترسی به خدمات عادلانه و کیفیت مطلوب خدمات را یکی از اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: طرح تحول نظام سلامت مطابق با آرمان های انقلاب اسلامی و وعده‌های داده شده در این بخش بوده و باید استمرار پیدا کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز امیدواری از رویکرد دولت دوازدهم در خصوص حوزه بهداشت و درمان، تاکید کرد: شخص رئیس جمهور متعهد شده‌اند که این بخش جزو اولویت‌های مهم کشور باشد که داشتن نظام سلامت کارآمد حق مردم است که باید به آن دست پیدا کرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
افتتاح کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان
خبر قبلی
جایگزینی کشت پسته با هندوانه در دشت رجعین زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست