1. اخبار استان
  2. کوتاهی تامین اجتماعی در حق قالی بافان زنجانی

کد خبر: 21306

کوتاهی تامین اجتماعی در حق قالی بافان زنجانی

رئیس اداره فرش سازمان صمت زنجان گفت: تعداد ۶۰ هزار قالی باف در استان زنجان فعالیت می کنند و براساس آخرین آمار فقط چهار هزار قالی باف در استان بیمه هستند.

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از بازار، محسن جعفری با بیان اینکه صادرات فرش دستباف استان زنجان طی سال گذشته کاهش داشته است، گفت: کرونا، تحریم ها و افزایش قیمت مواد اولیه باعث افت صادرات شده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۶۰ هزار قالی باف در استان فعالیت می کنند، اظهار کرد: براساس آخرین آمار فقط چهار هزار قالی باف در استان بیمه هستند و پوشش بیمه قالی بافان در زنجان اصلا خوب نیست و تاکنون در حق قالی بافان ظلم شده است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه تامین اجتماعی در حق قالی بافان کوتاهی کرد، گفت: خوشبختانه با مدیریت و برنامه ریزی مرکز ملی فرش ایران، قالی بافان زیر چتر بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان می روند و قالیبافان سه خدمت مهم بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی را دریافت می کنند.

جعفری با بیان اینکه اداره فرش استان زنجان افرادی که در این حرفه فعالیت می‌کنند را بیمه می‌کند ولی تامین اجتماعی همکاری شایسته و لازم را نداشت، ابراز داشت: قالی بافان تحت پوشش بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار می‌گیرند و محدودیتی وجود ندارد.

وی بر لزوم حمایت دولت از قالی بافان تاکید کرد و یادآور شد: دولت نسبت به پرداخت تسهیلات با کارمزد پایین به قالی بافان اقدامات لازم را مد نظر قرار دهد چرا که اگر به بیمه قالی بافان توجه شود تولید و صادرات فرش دستباف هم روند صعودی پیدا می کند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان تصریح کرد: با افزایش بیمه قالی بافان تولید فرش دستباف هم افزایش می یابد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۱۶.۱ سرپرستان خانوار استان زنجان را زنان تشکیل می دهند
خبر قبلی
چگونه ازدواج موفق داشته باشیم؟ + پادکست ۲
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست