گردانندگان صفحه اینستاگرامی فروش زیورآلات در دام پلیس فتا زنجان

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری شخصی که با ایجاد صفحه اینستاگرامی به بهانه فروش زیورآلات اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد خبر داد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ سرهنگ ” محمدعلی آدینه لو ” در تشریح این خبر گفت: احدی از شهروندان زنجانی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد، اخیرا از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرامی اقدام به خرید انگشتر و واریز وجه به عنوان بیعانه کرده به طوری که پس از واریز وجه به حساب درج‌ کننده آگهی، فروشنده گوشی همراه خودش را خاموش کرده است، لذا مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی دو متهم به‌هویت‌های معلوم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی، دستگیر و به همراه ادله‌های دخیل در ارتکاب جرم، به پلیس فتا استان انتقال و جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب زنجان معرفی شدند.

این مسئول انتظامی با بیان این‌که متهمان در اظهارات خود به کلاهبرداری از ۲۰ نفر به میزان تقریبی ۲۰۰ میلیون ریال با این شگرد در سراسر کشور اعتراف کردند، افزود: شهروندان فریب تبلیغات اغوا کننده و قیمت پایین کالاها در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و حتی الامکان اجناس با ارزش را به صورت حضوری خریداری نمایند.

سرهنگ آدینه‌لو تصریح کرد: اخذ بیعانه در خرید و فروش اجناس، ترفند قدیمی است که توسط کلاهبرداران سایبری نیز به کار برده می‌شود، بنابراین از کاربران درخواست می‌شود قبل از واریز وجه از صحت و سقم و اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان در پایان گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و یا وب‌سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
چاقوی زنجان شهرتی جهانی
خبر قبلی
دمای بیشینه طارم به ۴۰ درجه می رسد!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست