1. اجتماعی
  2. گردشگری زنجان، روی خوش به خود دید

کد خبر: 2477

گردشگری زنجان، روی خوش به خود دید

گردشگری زنجان، روی خوش به خود دید

 

 

 

 

 

حوزه گردشگری استان در یک سال گذشته روزهای بسیار خوشی را به خود دیده است؛ به گونه ای که برگزاری چندین جشنواره ملی و بین المللی و همچنین آمار رو به رشد بازدیدکنندگان از مراکز و جاذبه های دیدنی استان در این مدت، توانسته است رونق خوبی را به استان بدهد و وضعیت شاخص های مرتبط با این صنعت را در استان بهبود بخشد.

 

 

به گزارش همدلی‌زنجان؛ البته این مهم با توجه به سابقه و پیشینه فعالیت استاندار زنجان در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور چندان عجیب هم نیست و می توان این تجربه را در بازگرداندن روزهای خوش به صنعت گردشگری استان، موثر دانست.

برگزاری بسیار موفق و چشمگیر دوازدهمین جشنواره بین المللی آش در تابستان امسال و همچنین برگزاری موفق سومین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم و برگزاری اولین جشنواره روستا در اواخر شهریور ۹۶ در استان زنجان که با مشارکت و استقبال گسترده مردم مواجه شد، از جمله برنامه هایی است که توانست خیل عظیم مردم را از سراسر ایران و حتی نمایندگان برخی کشورهای خارجی را به محل برگزاری آن در منطقه گاوازنگ زنجان بکشاند و این منطقه، روزهای بسیار شلوغ و پر ازدحامی را به خود دید؛ به گونه ای که حضور چند صد هزار نفری در آخرین روز برگزاری این جشنواره به ثبت رسید و رکورد جدیدی در این زمینه خلق شد.

در خصوص بازدید از مراکز و مجتمع های گردشگری و آثار باستانی استان در نوروز امسال نیز آمارها حاکی از روند رو به رشد بازدیدکنندگان از این مراکز دارد؛ به گونه ای که از بیست و پنجم اسفند ماه سال ۹۵ تا روز یازده فروردین ماه سالجاری، بیش از ۴۵ هزار بازدید از بزرگترین بنای آجری جهان صورت گرفت که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که بیش از ۳۰ هزار بازدید صورت گرفته بود، رشد ۴۷ درصدی را نشان می داد.

همچنین در خصوص دومین بنای پر بازدید استان که بنای رختشویخانه است، در تعطیلات نورورزی امسال، رشد ۷۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته محقق شد.

لازم به ذکر است موزه مردان نمکی و غار کتله خور نیز در همین مدت به ترتیب، ۷۶ درصد و ۳۴ درصد رشد بازدید داشتند.

گفتنی است در خصوص بازدید از سایر جاذبه های استان نیز در نوروز سال ۹۶، در مجموع از روز آغاز طرح خدمات سفر تا پایان آن، ۲۶۰ هزار و ۳۴۲ نفر بازدید کردند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
سیاست، اجتماع و فرهنگ بر مدار تدبیر و امید
خبر قبلی
بذری که برای کشاورزی پاشیده شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست