1. اخبار استان
  2. گلزارهای شهدای زنجان ثبت ملی می شود

کد خبر: 17228

گلزارهای شهدای زنجان ثبت ملی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از اقدام برای ثبت ملی شش گلزار شهدای استان زنجان در فهرست آثار ملی ثبت خبر داد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، امیر ارجمند با بیان این مطلب، اظهار کرد: اقدام لازم برای ثبت آثار غیرمنقول و ناملموس انجام شده و شناسایی و مطالعه شش گلزر شهدا این استان عبارتند از شریف آباد، خیرآباد، صائین قلعه، دیزج آباد، هیدج و سنبل آباد در حال اقدام است و از آثار شاخص تاریخی این منطقه محسوب می‌شود. شناسایی، مستندسازی، تهیه و تدوین پرونده گلزار شهدا و همچنین پیشنهاد آن به وزارت میراث فرهنگی برای ثبت در فهرست آثار ملی در حال انجام است.

ارجمند افزود: ثبت گلزارهای شهدا بنا به دستور رهبر معظم انقلاب و در پی تفاهمنامه انعقاد شده بین وزارت میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی با بنیاد شهید و امور ایثارگران، با هدف حفظ و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسلهای بعدی و تعامل و همکاری متقابل در زمینه های مشترک صورت گرفته است.

ارجمند گفت: بر ضرورت حفظ و نگهداری مطلوب و شایسته گلزارها بعد از ثبت تاکید کرد و این طرح را مجموعه ای از اطلاعات فنی ومهندسی و اطلاعات فرهنگی یاد نمود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
عباس راشاد رئیس سال آخر شورای پنجم شهر زنجان شد
خبر قبلی
برقراری روابط تجاری استان زنجان با طرف های خارجی براساس نقشه راه است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست