1. اخبار استان
  2. ۱۱۵۶ تن محصول کلزا در زنجان برداشت می شود

کد خبر: 1025

۱۱۵۶ تن محصول کلزا در زنجان برداشت می شود

۱۱۵۶ تن محصول کلزا در زنجان برداشت می شود

 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: پیش بینی می شود امسال از مجموع سطح قابل برداشت کلزا در استان یک هزار و ۱۵۶ تن محصول برداشت شود.

به گزارش همدلی زنجان،حسین عامری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران، به بیمه رایگان یک هزار و ۶۲۴ هکتاری محصول کلزا طی سال زراعی جاری در استان زنجان  اشاره کرد و اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال از مجموع سطح قابل برداشت کلزا در استان یک هزار و ۱۵۶ تن محصول برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان  گفت: طی سال زراعی جاری از مجموع یک هزار و ۸۲۴  هکتار سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در استان زنجان، یک هزار و ۲۷۶ هکتار دچار خسارت سرمازدگی شده است (اولین تجربه ی سخت  طی ۵۰ سال اخیر) به طوری که سطح قابل برداشت محصول هم اکنون در استان به حدود ۵۴۸ هکتار رسیده است.

وی از  از سرمازدگی یک هزار و ۲۷۶ هکتاری مزارع کلزا در استان زنجان خبر داد.

وی ارقام فعلی مورد کشت کلزا در استان زنجان را اوکاپی، نپتون، گابریلا و هایولا ۴ هزار و ۸۱۵ مورد عنوان کردو افزود: و بر لزوم کشت ارقام با مقاومت بالا نسبت به سرمازدگی در استان تاکید کرد و افزود: «کشت  و آبیاری به موقع» عاملی بسیار مهم و اساسی در جلوگیری از سرمازدگی محصول کلزا محسوب می شود.

وی افزود:  برای جلوگیری از مواجهه دانه روغنی کلزا با سرما، این محصول در استان زنجان حتما باید شهریور ماه آبیاری شود  و بهتر است  که تا ۲۰  شهریور این کار انجام شده باشد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:  کشت به موقع کلزا، قبل از افت دما محصول به مرحله روزت ( ۸ برگی رسیده ) و از سرمازدگی در امان می ماند و امسال مزارع کلزایی که  در استان در اثر سرمازدگی و هجوم پرندگان مهاجر و گرسنه  دچار خسارت شدند،مزارعی بودند که دیرتر از زمان فوق الذکر کشت شده بود.

وی تصریح کرد: توسعه کشت کلزا منوط به ایجاد رغبت و انگیزه کشت در کشاورزان است و یکی از موثرترین راهکارهای آن افزایش نرخ خرید تضمینی این محصول به شمار می رود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پیش بینی تولید ۳۰۰ هزار تن گندم در سالجاری در استان
خبر قبلی
راهبردهای بخش اجتماعی-فرهنگی و جغرافیایی-زیست محیطی شهر زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست