1. اجتماعی
  2. ۱۳۱ محکوم مهریه در زنجان آزاد شدند

کد خبر: 9829

۱۳۱ محکوم مهریه در زنجان آزاد شدند

سال گذشته در مجموع ۸۳ نفر از طرف برنامه ماه عسل و ۱۷۶ نفر نیز از طرف ستاد دیه و جشن‌های گلریزان استانی آزاد شدند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان از آزادی ۱۳۱ نفر از محکومان مهریه در زنجان خبر داد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ به نقل از دادگستری استان زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی در جشن گلریزان شهرستان زنجان ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع)، افزود: هم‌اکنون ۱۵۹ زندانی جرایم غیرعمد مالی چشم‌انتظار کمک‌های خیران هستند و این روزها فرصتی است برای شاد کردن دل خانواده‌هایی که در معرض آسیب هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد زندانی ۱۴۷ نفر سرپرست خانوار هستند، تاکید کرد: این آمار بالایی است و نشان از اهمیت آزادی و بازگشت آن‌ها به آغوش خانواده دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: در پی اعتراض مراجع عالیقدر جهان تشیع به موضوع زندانی شدن محکومان مهریه، ۱۳۱ نفر از محکومان مهریه در زنجان با حکم قضائی آزاد شدند و چهار نفر مابقی در بند مانده نیز تا آخر هفته آزاد خواهند شد.

صادقی‌نیارکی اظهار کرد: کل بدهی محکومان جرایم غیرعمد فعلی در استان ۴۲ میلیارد تومان است که با کمک خیران، ستاد دیه استان و کشور امیدواریم تا پایان تابستان همه این مددجویان نیز به جمع خانواده بپیوندند.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی در آزادی مددجویان، گفت: سال گذشته در مجموع ۸۳ نفر از طرف برنامه ماه عسل و ۱۷۶ نفر نیز از طرف ستاد دیه و جشن‌های گلریزان استانی آزاد شدند.

رئیس شورای قضائی استان زنجان تصریح کرد: در همین مدت ۲۲ میلیارد تومان بدهی محکومان پرداخت شد که از این میزان ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، گذشت شاکیان پرونده و یک میلیارد تومان آورده محکومان بوده است.

صادقی‌نیارکی اظهار کرد: همچنین از این میزان سه میلیارد تومان تسهیلات بانکی و بیش از یک میلیارد تومان نیز کمک مردم به آزادی زندانیان ثبت شده است.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
خبرنگاران زنجانی به کمپین پیشگیری از فشار خون در استان زنجان پیوستند
خبر قبلی
آقای استاندار، زنجان از حیث منابع انسانی و ثروت خدادادی فقیر نیست…!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست