1. اجتماعی
  2. ۱۳ هزار معلول زنجانی در طرح C.B.R شناسایی شدند

کد خبر: 1006

۱۳ هزار معلول زنجانی در طرح C.B.R شناسایی شدند

۱۳ هزار معلول زنجانی در طرح C.B.R شناسایی شدند

 

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: با آغاز طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه تعداد ۱۳ هزار معلول روستایی با هدف ایجاد اشتغال پایدار محلی شناسایی شده است.به گزارش همدلی زنجان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، محمد‌محمدی بابیان اینکه طرح C.B.R حقوق و فرصتهای برابر، توانمند سازی، ارتقاء کیفیت زندگی، فرصت در امرار معاش ، تحصیل و ایجاد اشتغال برای معلولان روستائی است گفت : این طرح بر مبنای مولفه‌های سلامت، آموزش، معاش، اجتماع و توانمندسازی تعریف می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان افزود: ارائه وسایل کمک توانبخشی، ایجاد اشتغال و توانمندسازی معلولان از جمله اهداف اجرای طرح CBR است که در این راستا ارائه تمامی هزینه‌ها توسط سازمان بهزیستی برای معلولان در نظر گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه از سال ۸۷ به صورت پایلوت در زنجان اجرایی شده است، تاکید کرد: در این طرح بر واگذاری امور به معلولان و جوامع محلی تاکید وارائه آموزش‌ها به آنان و خانواده هایشان و افراد محل زندگی آن‌ها مدنظر می باشد.

این مقام مسئول با اشاره به بهره‌مندی معلولان از آموزش های لازم توسط دهیاران و تسهیلگران به تعداد ۲ مورد در زنجان و تعداد ۱ مورد به ترتیب در شهرستانهای خدابنده ، ایجرود ، سلطانیه ، خرمدره و ابهر گفت: ارائه وسایل کمک توانبخشی به معلولان شناسایی شده در استان به تعداد هزار و ۴۶ مورد بوده است.

محمدی فراهم نمودن ایجاد اشتغال پایدار برای معلولان را از مهم ترین اهداف این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: در صورت آموزش به خانواده‌ها و مناسب‌سازی محیط می‌توان شرایط بهتری را برای زندگی افراد معلول و توانمندسازی آنها فراهم کرد که این امر می‌تواند با ارائه آموزش‌های مهارتی اشتغال پایداری را برای فرد معلول فراهم کند.

وی با اشاره به تشکیل شورای توانبخشی استانی به تعداد ۳ جلسه و ۳۱ جلسه شورای شهرستانی افزود: اشتغال ایجاد شده برای مددجویان C.B.R در سال گذشته ۲۱۲مورد توسط بهزیستی استان زنجان صورت پذیرفته است.

محمدی مناسب‌سازی مسکن معلولان را جزو نیازهای اساسی این قشر دانست و بیان کرد: در رابطه با مناسب سازی مسکن معلولین به تعداد ۳۵۵ باب مسکن در روستاها مناسب سازی شده است.

وی یادآور شد : توانبخشی مبتنی بر جامعه به دنبال تغییر نگرش منفی نسبت به معلولان و ورود آن‌ها به صحنه اجتماعی از طریق تقویت توانمندی‌هایشان می باشد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
سرمایه‌گذار پایانه صادراتی کشاورزی زنجان باید مجوز شهرداری را اخذ کند
خبر قبلی
آزاد‌سازی خرمشهر یک پدیده مافوق طبیعی بود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست