1. اخبار استان
  2. ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر؛ آمار بیکاران استان زنجان

کد خبر: 10367

۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر؛ آمار بیکاران استان زنجان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان با اشاره به وضعیت آمار بیکاری و اشتغال در استان زنجان، گفت: آمار بیکاران استان ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر برآورد شده است. میزان افزایش شاغلین استان در سال ۹۷  نسبت به سال ۹۶ به میزان ۱۹ هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ محمدرضا یوسفی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با بیان اینکه میزان نرخ بیکاری استان در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ از ۱۰.۳ درصد به ۸.۵ درصد کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: سهم اشتغال استان نسبت به نرم کشوری، سهم بالایی به خود اختصاص داده است. نرخ مشارکت اقتصادی استان نیز از ۴۱.۴ درصد در سال ۹۶ به ۴۲.۶ درصد در سال گذشته افزایش یافته است.

وی به سهم اشتغال استان در بخش‌های مختلف اقتصادی اشاره کرده و افزود: سهم بخش کشاورزی در اشغال استان از بخش کشاورزی سهم بیشتری را از اشتغال در استان به خود اختصاص داده است. این سهم از ۳۳.۸ درصد از سال ۹۶ به ۳۰.۳ درصد در سال ۹۷ کاهش داشته است. سهم اشتغال بخش صنعت نیز از ۳۱.۹ درصد به ۳۳.۱ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه جشنواره کارآفرینان برتر در استان زنجان برگزار می شود، یادآور شد: جشنواره کارآفرینان برتر از سال ۸۵ در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم جشنواره توسعه فرهنگ کارآفرینی است، خاطرنشان کرد: انتخاب کارآفرینان برتر در سطح کشور و نیز معرفی این کارآفرینان به جامعه در راستای توسعه فرهنگ کارآفرینی انجام می شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شهرداری زنجان مبلغ قرارداد پل امام حسن مجتبی(ع) را پرداخت کرده است
خبر قبلی
مزیت تجارت آزاد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست