۴۳ هزار نفر زنجانی در آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن کریم ثبت نام کرده اند

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زنجان با بیان اینکه۹ اسفند زمان برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم است، گفت: ۴۳هزارنفر از استان زنجان در این آزمون شرکت خواهند کرد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جنتی برگزاری آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن کریم اظهار داشت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم ۹ اسفند امسال در ۹ حوزه امتحانی در استان برگزار می‌شود .

وی تاکید کرد: هرچه نشر و توسعه قرآن کریم را در جامعه افزایش دهیم آسیب‌های اجتماعی کاهش می‎یابد، دشمنان به دنبال تفرقه صفوف مسلمانان از یکدیگر هستند و با رجوع به قرآن می‌توانیم بر وحدت ایمانی خود بیشتر استفاده کنیم‌.

وی تصریح کرد: به واسطه انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیاست‌های کشور در اوقاف و امور خیریه، ارشاد و آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای امضاء شد تا وحدت خود را در رویدادهای قرآنی نشان دهیم و برگزاری این آزمون یکی از جلوه‌های وحدت در استان زنجان به‌شمار می‌رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطرنشان کرد: در طرح حفظ قرآن کریم که تلفیقی از طرح ۱۴۵۲ با مشارکت دستگاه‌های استان در حال اجرا است در ۸ رشته حفظ قرآن کریم، یک جزء، ۵جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم و طرح جزء ۳۰ در طرح بشارت۱۴۵۲ در این آزمون برگزار می‎شود.

وی افزود: در رشته های مفاهیمی نیز در ۱۰ رشته این آزمون برگزار می‌شود و سه رشته به صورت غیر حضوری و الکترونیکی در نظر گرفته شده است. آزمون کتبی همزمان با سراسر کشور ۹ اسفند برگزار و از ۱۱ تا ۱۶ اسفند آزمون شفاهی برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زنجان گفت : در پایان برای افراد پذیرفته شده گواهی صادر و کسانی که نمره بالای ۹۰ بگیرند به آنها لوح تقدیر اعطا می‌شود

وی یادآور شد: از ابتدای سال ۴۳ هزار نفر را در رشته‎های مختلف قرآنی تحت پوشش قرار دادیم و بیش از ۲۰۰ مربی وظیفه بازآموزی این افراد را برعهده دارند. از ابتدای سال بیش از۲۴ وقف جدید داشتیم و جای امیدواری است که بیش از ۱۰ موقوفه قرآنی را شاهد بودیم و این نشان می‌دهد نگاه خیرین به مسائل قرآنی تغییرکرده است.

جنتی با بیان اینکه بیش از ۴۳هزارنفر در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سال ۱۳۹۷ مشارکت کردند، خاطرنشان کرد:  فعالیت‌های ما در حوزه قرآنی اهمیت راهبردی و کاربردی دارد و در برنامه‌های منظمی هر ساله از مفاهیم قرآنی استفاده می‌شود و از اقدامات مهم و تاثیرگذار در جامعه می‎توان به ترویج فرهنگ قرآنی اشاره کرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
توانمند‌سازی خانواده ها باید در اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی ایجرود قرار گیرد
خبر قبلی
دیدارهای مهم استاندار زنجان طی سفر به تهران
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست