۵۶۳ پروژه قابل افتتاح در دهه فجر انقلاب اسلامی در استان وجود دارد

۵۶۳ پروژه قابل افتتاح در دهه فجر انقلاب اسلامی در استان وجود دارد

 

 

 

 

استاندار زنجان به پروژه های قابل بهره برداری استان زنجان در دهه فجر سالجاری اشاره کرد و گفت: ۵۶۳ پروژه قابل افتتاح در دهه فجر انقلاب اسلامی در استان وجود دارد که اعتباری بالغ بر ۳۵۸ میلیارد تومان برای این پروژه ها، هزینه شده است.

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، اسداله درویش امیری در همایش فجر انقلاب در شهر هیدج، با بیان اینکه ۷۶ طرح سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در استان انجام شده و هم اکنون در مرحله بهره برداری قرار دارد، اظهار کرد: برای این میزان طرح سرمایه گذاری، ۲۱۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و ۲۶ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی صورت گرفته و میزان اشتغالزایی این میزان سرمایه گذاری، ۱۱۵۶ نفر می باشد.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ۴۲ پروژه عمرانی نیز طی دهه فجر سالجاری در سطح استان آغاز می شود، افزود: ۱۶۸ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه های عمرانی است.
مقام عالی اجرایی استان، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به ۴۰ سالگی خود رسیده است، ابراز کرد: در طول این سال ها، ۲۳۵ هزار شهید هر روز درخت تنومند انقلاب را با خون پاک خود آبیاری کرده اند و موجب تناور شدن این انقلاب شده اند.
استاندار زنجان، توقع و انتظار مردم از انقلاب اسلامی را در آستانه ۴۰ سالگی، بسیار بالا عنوان کرد و گفت: ملت ایران باید احساس آزادگی و آزادی داشته باشند و همواره باید بر مطالبات و شعارهای اصلی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به عنوان خواسته اصلی شان، تاکید کنند.
درویش امیری با اشاره به اینکه این شعار در میثاق نامه ملی کشور یعنی قانون اساسی به صورت پر رنگ دیده شده است، یادآور شد: قانون اساسی، رکن اصلی برای اداره کشور بوده و اجرای دقیق آن موجب ایجاد وحدت، همدلی و همبستگی در کشور می شود؛ به طوری که در این قانون، حقوق همه ادیان، اقوام، شهروندان، زنان، جوانان و همه اقشار مختلف به صورت قابل ملاحظه ای لحاظ شده است.
وی وضعیت امروز کشور را بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت دانست و تاکید کرد: امروز بیش از هر زمانی نیازمند وحدت، همدلی و یکپارچگی در جامعه هستیم و این مهم در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری، می تواند با کنار گذاشتن کدورت ها و اجرای عدالت اجتماعی محقق شود.
مقام عالی اجرایی استان، با بیان اینکه ملت ایران در ۴۰ سال عمر انقلاب تلخی ها و شیرینی های زیادی چشیده اند، خاطر نشان کرد: با وجود تمام سختی ها که شامل تحمیل جنگ و تحریم در کشور وجود داشته، اما در این سال ها اقدامات بزرگی نیز در کشور صورت گرفته است.

استاندار زنجان به رویکردهای توسعه ای در کشور اشاره کرد و گفت: توفیقات زیادی در بخش های علمی، سیاست خارجی، بنیه دفاعی و صنعتی، تقویت شرکت های دانش بنیان و توسعه مناطق شهری و روستایی در این سال ها محقق شده است.
درویش امیری با تاکید بر اطلاع رسانی کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم، اظهار کرد: باید با ارائه کارنامه اقدامات دولت ها به مردم، روحیه امید و نشاط را در جامعه تقویت کرد.
وی با بیان اینکه نباید اجازه داد برخی در داخل با بداخلاقی و بی تقوایی و به بهانه تسویه حساب شخصی و جناحی، موجب ناامیدی مردم شوند، افزود: رمز موفقیت انقلاب اسلامی، ایجاد امید بین مردم و جوانان و داشتن امید به آینده نظام اسلامی است که در این راستا، نباید به دشمنان داخلی و خارجی اجازه مایوس کردن مردم داده شود.
نماینده عالی دولت در استان، همدلی و انسجام بین مسوولان استان را کم نظیر توصیف کرد و گفت: علیرغم وجود مشکلات موجود در کشور که شامل مسائل مالی و اعتباری و خشکسالی می شود، شاهد هستیم که انسجام و وحدت مناسبی در بین مردم و مسئولان استان وجود دارد.
استاندار زنجان با بیان اینکه یکی از مهم ترین مشکلات کشور، بیکاری است که موجب رنجش خانواده ها شده است، گفت: برطرف کردن مشکلاتی همچون بیکاری با فضای همدلی و انسجام می تواند محقق شود. همچنین برای کاهش مشکل اشتغال، باید حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور تقویت گردد که لازمه این مهم، دادن اطمینان خاطر به سرمایه گذار جهت سرمایه گذاری است؛ چرا که امنیت سرمایه، مهم ترین موضوع در این بخش می باشد.
درویش امیری، فضای استان برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی را مثبت توصیف کرد و گفت: زنجان، جزء ۵ استان پر جاذب کشور در امر جذب سرمایه گذار خارجی است؛ این در حالی است که زنجان در سال گذشته، رتبه ۱۳ حجم سرمایه گذاری کشور را داشته است.
وی زنجان را استانی امن در کشور عنوان کرد و یادآور شد: مردم استان زنجان به بلوغ اجتماعی، فکری و سیاسی مطلوبی رسیده اند و در سایه این ظرفیت ها، باید به توسعه استان برای ایجاد رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال و رونق تولید، شتاب بخشید.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
چرا «شست و شوی پای همسر» در فضای مجازی جنجال به پا کرد؟
خبر قبلی
۷۳ پروژه عمرانی طی دهه فجر در شهرستان ابهر به بهره برداری می رسد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست