۵ میلیون تردد جاده ای و ۲۱ هزار بازدید از جاذبه های تاریخی استان زنجان!

آغاز تعطیلات نوروزی توام با مسافرت های داخلی در کشور است و استان های مختلف کشور برای جذب بالاترین میزان مسافر با یکدیگر رقابت می کنند.

 

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ زنجان همواره از استان هایی بوده که جذب مسافر قابل قبولی نداشته اما میزان تردد در جاده های مواصلاتی آن اعدادد بالایی را همواره ثبت کرده است. این روزها بخش مهمی از اخبار استانی را میزان تردد در جاده های مواصلاتی و میزان حضور گردشگران در استان به خود اختصاص داده است.

یحیی رحمتی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به یکی از رسانه های استان گفته که با آغاز سفرهای نوروزی ۲۱ هزار و ۱۰۴ نفر از جاذبه های تاریخی استان زنجان تا سوم فروردین ۹۸ بازدید کرده اند. میزان بازدید از این اماکن تاریخی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه گنبد تاریخی سلطانیه با ۸ هزار و ۴۱۹ نفر رکورددار بازدید میهمانان نوروزی است، ادامه داد: موزه مردان نمکی با ۵ هزار و ۶۳۸ نفر در رتبه دوم بازدیدها قرار دارد.  موزه مردم شناسی رختشویخانه شهر زنجان را با چهار هزار و ۴۵۹ نفر و غار کتله خور را با ۲ هزار و ۵۵۸ نفر بازدید کننده در رتبه‌های برتر بازدید قرار دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره اقامت ۲۵ هزار و ۵۳۰ نفر در مراکز اقامتی استان زنجان گفت: مدت اقامت مسافران نوروزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است.  این تعداد مسافر در هتل‌ها، مسافر خانه‌ها، مهمانسراها و خانه‌های بوم گردی اقامت کردند.

عبدالحسین علی‌اکبری، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در خصوص تردد وسائل نقلیه از محورهای مواصلاتی استان گفته که از ۲۵ اسفندماه سال ۹۷ تا چهارم فروردین‌ماه امسال بیش از ۵ میلیون تردد در جاده‌های استان زنجان ثبت‌شده است.

همانطور که مدیرکل میراث فرهنگی استان گفته تا سوم فروردین بیش از ۲۱ هزار بازدید از جاذبه های گردشگری استان صورت گرفته و طی این مدت نیز بیش از ۲۵ هزار نفر در مراکز اقامتی استان اقامت کرده اند. این در حالی بوده که چهارم فروردین بیش از ۵ میلیون تردد از محورهای مواصلاتی استان صورت گرفته است. به تعبیر دیگر از ۵ میلیون خودرویی که در استان تردد کردند تنها ۲۱ هزار نفر در استان اقامت و ۲۱ هزار نفر از جاذبه های استان بازدید کردند.

ظرفیت بالای تردد در استان هنوز نتوانسته به میزان قابل قبولی میزان اقامت و بازدید از جاذبه های استانی را محقق کند و با تمام تلاش ها و موفقیت های حوزه گردشگری استان زنجان مسیر طلانی تا رسیدن به نقطع قابل قبول برای استان باقی است.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تورم یا گرانی
خبر قبلی
۲۸۹۷ بازدید از مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی در استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست