1. اجتماعی
  2. نگهداری از ۷۰ کودک بی سرپرست در مراکز بهزیستی استان زنجان

کد خبر: 1078

نگهداری از ۷۰ کودک بی سرپرست در مراکز بهزیستی استان زنجان

نگهداری از ۷۰ کودک بی سرپرست در مراکز بهزیستی استان زنجان

 

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: ۷۰ کودک بی سرپرست و بدسرپرست در ۵ مرکز دولتی و غیر دولتی بهزیستی استان زنجان نگهداری می شوند
به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، محمد محمدی اظهار کرد: یکی از رویکردهای سازمان واگذاری کودکان مراکز می باشد که در خانواده ها نگهداری شوند و تعدادی که قابل واگذاری نیستند ، به دستور قاضی به این مراکز هدایت می شوند.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان یادآور شد: کودکان نگهداری شده در مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی، بی سرپرست و بد سرپرست و برخی نیز مجهول الهویه هستند، که توسط قضات به این مراکز سپرده می شوند.
وی اظهار کرد: سازمان بهزیستی استان زنجان ۷۰ کودک را در مراکز تحت پوشش خود دارد، که با حمایت بهزیستی و کمک های خیران نگهداری می شوند.
محمدی افزود: کودکانی که در خانواده ها نگهداری می شوند، با استفاده از طرح حامی به خیری معرفی و شماره حسابی برای آنها ایجاد می شود که کمک های خیران به آن واریز می شود و با توجه به این طرح معاونت مشارکت های مردمی مشخصات تمامی کودکان و شماره حسابی به اسم کودک ایجاد کرده و در اختیار فرد حامی قرار می دهد که ماهانه و یا سالانه مبلغی به حساب آنها واریز شود.
این مقام مسئول بیان کرد: برخی از این کودکان به افراد واجد شرایط واگذار و برخی دیگر نیز در این مراکز ماندگار می شوند چرا که دولت و بهزیستی تا پایان ۱۸ سالگی عهده دار آنها بوده و پس از آن با ایجاد اشتغال و بازتوانی آنها به سمت زندگی عادی سوق داده می شوند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: علاوه بر این ۲۸۱ کودک نیز در خانواده ها وجود دارد و تشخیص اینکه کودکی در سازمان بهزیستی یا در خانواده باشد، بر عهده قضات می باشد و آنهایی که قیم دارند، توسط بهزیستی کمک می شوند که در خانواده نگهداری شوند.
هم اکنون ایتام در چهار مرکز غیر دولتی و یک مرکز دولتی تا سنین شش سال شیرخوار محسوب شوند که این وظیفه دولتی است و بالای ۶ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سال در ۲ رده سنی دختران و پسران در این مراکز و توسط سازمان بهزیستی نگهداری می شوند
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مرکز تخصصی آی تی در فنی و حرفه ای زنجان راه اندازی شد
خبر قبلی
حمایت از واحدهای صنعتی زنجان بر اساس دستورالعمل رونق تولید
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست