واحدهای تولیدی فعال در زمینه گیاهان دارویی در زنجان حمایت می‌شوند

واحدهای تولیدی فعال در زمینه گیاهان دارویی در استان زنجان حمایت می‌شوند

سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه گیاهان دارویی معطوف به تکمیل زنجیره‌های تولید  باشد

 

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه واحدهای تولیدی فعال در زمینه گیاهان دایویی حمایت می‌شوند، گفت: بیش از ۵۲ گونه گیاه دارویی با قابلیت کشت و تولید تجاری در سطح استان زنجان شناسایی شده که هفت گونه از این تعداد هم اکنون در استان کشت و کار می‌شود.

 

 

به گزارش همدلی زنجان به نقل از جهاد کشاورزی استان، حسین جعفری با بیان اینکه اطلاعات خوبی در زمینه نحوه کشت و کار و مدیریت تولید هفت گونه گیاهی مورد کشت در استان زنجان وجود دارد، اظهار کرد کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی به دلیل نقشی که تولید و اشتغال و تحقق شعار سال دارد از رویکردها و اولویت های سازمان جهاد کشاورزی استان محسوب می شود.

وی با اشاره به تشکیل انجمن گیاهان دارویی در استان زنجان عنوان کرد: این انجمن کار هماهنگی بین عوامل دخیل در این حوزه از جمله مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، دانشگاه زنجان، دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی و محققان و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان را بر عهده دارد.

جعفری در ادامه حمایت از واحدهای تولیدی فعال در زمینه گیاهان دارویی را از جمله سیاست های سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان برشمرد و افزود: تامین آموزش های لازم و در اختیار گذاشتن تسهیلات مور نیاز برای متقاضیان سرمایه گذاری در این حوزه از دیگر سیاست ها و رویکردهای سازمان محسوب می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیان داشت: در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی در استان تاکید بر این است که سرمایه گذاری ها معطوف به تکمیل زنجیره های تولید و تامین باشد به طوری که در این راستا صرفا ماده خام به عنوان گیاه دارویی برداشت و از استان خارج نشود.

وی با اشاره به اینکه ارزش افزوده عمده ای که گیاهان دارویی ایجاد می کنند مربوط به فرآوری آن هاست، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ واحد فرآوری گیاهان دارویی در استان زنجان وجود ندارد و لذا ضرورت دارد بخش خصوصی در زمینه ایجاد واحدهای بسته بندی و استخراج اسانس و ماده موثره گیاهان دارویی در استان فعال شود و در این راستا حمایت های لازم از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز به عمل می آید.

جعفری خاطرنشان کرد: در حال حاضر هفت گونه گیاه دارویی در سطح ۲۵ هکتار از اراضی استان زنجان به زیر کشت رفته که عمده آن نیز مربوط به گیاه زعفران است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
کشف ۱ کیلو گرم تریاک در شهرستان ایجرود
خبر قبلی
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان خبر داد:
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست