1. اجتماعی
  2. تایید پروژه سبزه میدان در شورای عالی معماری-شهرسازی

کد خبر: 1388

تایید پروژه سبزه میدان در شورای عالی معماری-شهرسازی

۲۳ میلیارد تومان در گاوازنگ زمین فروخته شده است

شورای عالی معماری-شهرسازی پروژه سبزه‌میدان را مورد تایید قرار داد

 

 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با تاکید بر اینکه سازمان همیاری در گذشته حیات خلوت بوده است، گفت: ۲۳ میلیارد تومان در آن مقطع زمانی زمین فروخته شده است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ جواد رحمتی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان، با بیان اینکه اخیرا مواردی در خصوص سازمان همیاری و تخلفات آن رسانه ای شده است، اظهار کرد: سازمان همیاری شهرداری های استان در گذشته حیات خلوت دولتی شده بود و امروز سازمان همیاری دیگر چیزی ندارد که حیات خلوت بشود! بدهی ۴۸ میلیارد تومانی این سازمان و واگذاری ۵۴۰قطعه زمین که باید ۹۰ قطعه می‌بود از جمله شرایطی بود که این سازمان در مدیریت دولت اسبق به مدیران دولت فعلی رسیده بود.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر تمامی اقدامات در مسیر قانونی انجام شده است، افزود: با تمامی محدودیت هایی که این سازمان برای گذران حیات خود داشت، برنامه‌های مختلف توسعه ای و درآمدی با رعایت موارد قانونی تعریف شد و با دشواری زیادی مسیر پیموده شده است.

این مقام مسئول به مطلب یکی از رسانه ها در خصوص عملکرد وی و اظهارات ابتدایی ورود به استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای آغاز به کار مدیران در دولت یازدهم تاکید کردم با اعتبارات دولتی نمی توانیم پروژه‌های عمرانی استان را ادامه دهیم و باید به بخش خصوصی تکیه کنیم که در شرایط فعلی نیز این اعتقاد را داریم و تلاش برای هموار سازی مسیر ورود سرمایه گذار در استان ادامه دارد.

وی به شرایط تخصیص اعتبارات و حجم اعتباری مورد نیاز پروژه ها اشاره کرد و افزود: در شرایطی که تخصیص اعتبارات عمرانی استان در بهترین حالت ۱۰۰ میلیارد تومان بود که بخش عمده‌ ای از آن نیز اوراق خزانه بوده، تحقق پروژه های متعدد عمرانی که برخی از آن ها نیازمند اعتبارات ۴۰ میلیارد تومانی بودند با مشکل مواجه شدند. مجموع سرمایه‌گذاری صورت گرفته بخش عمرانی استان بیش از یک هزار میلیارد تومان و با برآورد دقیق تر یک هزار و ۴۳۰ میلیون تومانی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه گرایش و رویکرد استان به سمت توسعه بخش خصوصی و مشارکت مردمی برای پروژه های مختلف عمرانی بوده است، افزود: از ظرفیت های قانونی همچون بند “س” و بند “ن” تبصره ۳ لایحه بودجه که از سال ۹۳ پیش بینی شده بود بهره بردیم و برخی از زمین های دستگاه های اجرایی با تغییر کاربری ارزش افزوده بیشتری پیدا کرد و برخی پروژه ها قابل واگذاری نیز به فراخوان واگذاری گذاشته شد.

وی از شناسایی ۲۳۵ هزار مترمربع زمین های دستگاه های دولتی برای استفاده از بند “ن” خبر داد و گفت: اگر برای هر یک مترمربع از این زمین ها ارزش افزوده یک میلیون تومانی در نظر بگیریم ارزش افزوده ۲۳۵ میلیارد تومانی برای دستگاه های اجرایی ایجاد شده که کمک بزرگی برای پیشبرد اهداف سازمانی آن ها محسوب می شود.

رحمتی به اقدامات انجام شده در بخش آب و فاصلاب شهری استان اشاره و خاطرنشان کرد: در بخش آب و فاضلاب شهر زنجان که اعتبارات ۳ تا ۴ میلیارد تومانی سالانه برای تخصیص پیدا می کرد، با ورود بخش خصوصی و انجام توافقات لازم ۱۵۰ میلیارد تومان از طریق بیع متقابل در فاز نخست با روش bot سرمایه گذاری شد که سرمایه گذار ۲۲ سال از پسلاب فاصلاب استفاده کند و در قبال آن شبکه فاصلاب شهر زنجان را کامل کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان به فاضلاب شهری ابهر را یادآور شد و تاکید کرد: در شهر ابهر نیز سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی با مشارکت یکی از واحدهای تولید فولاد این شهرستان محقق شد که مطابق توافقات ۱۵ سال از پساب فاضلاب استفاده خواهد کرد.

وی به وضعیت و اقدامات انجام شده در حوزه راه آهن اشاره کرد و یادآور شد: برای دو خطه کردن راه آهن زنجان-قزوین با روش فاینانس و قرارداد epcf پروژه آغاز شده و تلاش می شود تا پایان سال جاری و یا حداکثر در سه ماه سال ۹۷ به بهره برداری کامل رسیده و مورد استفاده قرار گیرد.

رحمتی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین را ۳۵۸ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این پروژه به صورت پیمانکاری بوده و راحی و تامین مالی آن همزمان انجام توسط مجری عملیاتی می شود که جزو اقدامات بسیار مهم در حوزه عمرانی استان محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان به پروژه های سرمایه گذاری شهرداری های استان اشاره کرد و یادآور شد: در شهر زنجان ۵۶۶ میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری تعریف شده وجود دارد که به مرحله عقد قرارداد رسیده و همچنین در شهر ابهر ۷۳ میلیارد تومان و سلطانیه نیز ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پروژ ه سرمایه گذاری در حال انجام است.

وی حجم سرمایه گذاری پروژه محور دلجویی در شهر زنجان را میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این پروژه به صورت سه جانبه ساخته خواهد شد که ساخت پارکینگ طبقاتی با گنجایش هزار خودرو در آن پیش بینی شده که هم اینک در حال ساخت است.

رحمتی به طرح توسعه بیمارستان ولیصعر زنجان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: توسعه ۴۰۰ تختخوابی این بیمارستان به روش مشارکت مدنی با اعتبار یک ۲۲۰ میلیارد تومانی کنگ زنی شده که جزو پروژه های مهم محسوب می شوند.

این مقام مسئول به پروژه محور فرهنگی گاوازنگ نیز اشاره کرد و گفت: ساخت هفت پردیس سینمایی در این محور با حضور بخش خصوصی آغاز شده که تلاش می کنیم سه سالن سینما را تا اواخر سال به اتمام برسانیم که ساخت این محور فرهنگی شرایط مناسبی برای گذران اوقات فراغت شهروندان زنجانی ایجاد خواهد کرد.

وی به برخی انتقادات در خصوص ساخت پردیس های سینمایی اشاره و خاطرنشان کرد: الگوهای معماری در ساخت پردیس های سینمایی تعریف شده و تمامی موارد فنی شهرسازی و معماری در طراحی و اجرای آن پیش بینی شده که شامل ارتباط پیاده با داخل دانشگاه علوم پایه، محدودیت ارتفاع، سطح اشغال، تقویت ارتباط بصری با مجموعه دانشگاه و سایر موارد دیگر است.

رحمتی ساخت و جانمایی ساختمان مدیریت بحران استان در داخل مجموعه استانداری را یادآور شد وتاکید کرد: مسائلی که در این خصوص رسانه ای شده بود در مدیریت اسبق استان پایه گذاری شد که مسائل فنی و اجرایی در ساخت و طراحی و همچنین جانمایی آن رعایت نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با اشاره به جانمایی و اعلام نظر محیط زیست در خصوص پارک لجستیک زنجان، تاکید کرد: ایرادت زیست محیطی بر جانمایی آن صورت گرفته بود که با طرح در کمیسیون ماده ۸ و بحث و بررسی در خصوص ابعاد مختلف کاربرد آن موافقت لازم صورت گرفته که برای طی روند اداری به مرکز ارسال شده است.

وی از موافقت شورای عالی معماری-شهرسازی با احداث پروژه سبزه میدان خبر داد و گفت: با شرط کاهش ۳۱ هزار مترمربعی از فضاهای تجاری در پروژه ساخت آن مورد موافقت قرار گرفته که در آینده نزدیک با اخذ موافقت این شورا عملیات اجرایی آن نیز آغاز می شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
درخشش ملّی دانش آموزان زنجانی در المپیاد‌های علمی با کسب سه رتبه کشوری
خبر قبلی
ضرورت نوسازی برخی از ایستگاه های اتوبوس قدیمی در شهر زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست