پوشش خدمات بهداشتی به بیش از ۱۰ هزار نفر از جمعیت حاشیه‌نشین شهری کشور

 

پوشش خدمات بهداشتی به بیش از ۱۰ هزار نفر از جمعیت حاشیه‌نشین شهری کشور

زنجان جزو استان های پیشتاز در پرونده های الکترونیکی سلامت است

 

 

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اقدامات انجام شده بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور اشاره کرد و گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ واحد بهداشتی در کشور ساخته شده است.

به گزارش همدلی‌زنجان، علی اکبر سیاری در اجلاس معاونین بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در استان زنجان، با بیان اینکه تحقق طرح تحول نظام سلامت موجب تغییرات جامع در حوزه بهداشت و درمان کشور شده است، اظهار کرد: بعد از اجرای طرح تحول نطام سلامت کشور تعداد زیادی از واحدهای بهداشتی ساخته شده و ۶ هزار و ۶۰۰ واحد بهداشتی در شهر و روستا نیز در دست ساخت است.

 

وی از افزایش تعداد پزشکان کشور در روستاها طی اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد و افزود: تعداد پزشکان حاضر در روستاها ۴ هزار و ۴۲۵ پزشک بود که به ۶ هزار و ۶۵۲ پزشک رسیده که حضور ۲ هزار و ۴۰۰ خودرو برای گردش روستایی و یک هزار و ۳۰۰ دندانپزشک در مناطق روستایی از دستاوردهای این طرح مهم ملی بوده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه جمعیت زیاد کشور در شهرها زندگی می کنند، یادآور شد: خدمات طرح تحول نظام سلامت در شهرها بسیار نمود داشته و موجب تسهیل دسترسی مردم به مراکز بهداشتی و درمانی جهت ارائه خدمات مختلف بوده است.

وی زندگی ۵۳ میلیون ایرانی در شهرهای کشور را یادآور شد و گفت: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به شهرها با اولویت مناطق حاشیه نشین آغاز شد که در سال ۹۲ سرشماری جمعیتی از این مناطق صورت گرفت و سپس نسبت به استقرار مراکز مختلف بهداشتی و کارشناسان مراقبتی اقدام شد.

سیاری ارائه خدمات برای ۱۰ هزار و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت حاشیه نشین شهری کشور را یادآور شد و تاکید کرد: این خدمات موجب بکارگیری ۷ هزار نیروی انسانی در این بخش شد که هم اینک در ۷۴۷ پایگاه سلامت و ۳۳۳ مرکز خدمات جامع سلامت برای مردم خدمات داندانپزشکی و مراقبت تمامی سنین ارائه می شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از الکترونیکی شدن بسته های خدمت خبر داد و گفت: پرونده سلامت الکترونیک در کشور راه اندازی شده و هم اینک ۸۷.۶ درصد مردم کشور تحت پوشش پرونده سلامت الکترونیکی قرار گرفته اند که در سه سامانه سیب، سینا و ناب قرار دارند.

وی با بیان اینکه برخی از دانشگاه های علوم پزشکی در کشور همچون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در این بخش پیشتار هستند، افزود: دانشگاه های موفق پوشش بیش از ۷۰ درصدی دارند اما برخی دانشگاه‌ها نیز پوشش و عملکرد رضایت بخشی ندارند.

سیاری اولویت ها و برنامه های سال جاری را یادآور شد و تاکید کرد: بهبود کیفیت خدمات، پرداخت مبتنی بر کیفیت، عدم تمرکز و واگذاری امور به بخش خصوصی و مردمی جزو اولویت های سال جاری خواهد بود که تلاش می شود مطابق برنامه ششم به ازای ۱۰ هزار نفر جمعیت سه پزشک را محقق کنیم و این مسیر را پیگیری خواهیم کرد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
استان زنجان رتبه دوم کشور در ضریب مکانیزاسیون کشاورزی
خبر قبلی
۴۴ درصد دلایل مرگ و میر در استان ناشی از بیماری های قلبی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست