1. اجتماعی
  2. نقد رمان قمارباز در انجمن ادبی اشراق زنجان

کد خبر: 1856

نقد رمان قمارباز در انجمن ادبی اشراق زنجان

نقد رمان قمارباز در انجمن ادبی اشراق زنجان

 

 

دبیر انجمن ادبی اشراق زنجان از نقد و بررسی رمان قمارباز اثر داستایوفسکی، نویسنده مشهور روسی، یکشنبه این هفته در انجمن ادبی اشراق زنجان خبر داد.

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، علی اصغر اجاقلو در این خصوص اظهار کرد: این جلسه هر هفته در کارگاه شعر فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان برگزار شده و برای این هفته کتاب قمارباز انتخاب شده است.

 وی افزود: کتاب مورد نقد یک هفته قبل اعلام می‌شود تا علاقه‌مندان به مشارکت در بحث بتوانند مطالب خود را آماده کنند و در روز نقد و بررسی آن را به صورت شفاهی  یا مکتوب ارائه دهند.

اجاقلو هدف از برگزاری این جلسات را آشنایی با کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی عنوان کرده و ادامه داد: تا کنون چندین جلسه نقد کتاب در این انجمن برگزار شده و قرار است یکشنبه هر هفته از ساعت ١٧ تا ١٩ این جلسه در  فرهنگسرای امام خمینی(ره) برگزار شود.

به گفته وی رمان “جمیله” اثر چنگیز آیتماتف با ترجمه محمد مجلسی هفته گذشته به بوته نقد گذاشته شد و پیش از آن نیز کتاب مشهور “مسخ” نوشته کافکا مورد نقد قرار گرفت.

اجاقلو معیار انتخاب کتاب برای نقد را مشورت و انتخاب اعضای انجمن دانسته و افزود: در ابتدا کتاب‌های رمان کلاسیک را انتخاب کردیم و به مرور وارد کتاب‌های مدرن و پست مدرن خواهیم شد.

دبیر انجمن ادبی اشراق زنجان حضور عموم برای شرکت در جلسات نقد کتاب را آزاد اعلام کرد.

قمارباز یکی از آثار درخور و ممتاز داستایوفسکی است که در سن ۴۵ سالگی وی، تنها در مدت ۲۶ روز نگاشته شده است. داستان رمان ماجرای خانواده‌ای روس است که بر اثر تحولات و بی‌لیاقتی‌ها ثروت انبوه خود را از دست داده و مجبور به مهاجرت به کشور دیگری شده‌اند. راوی داستان که معلم فرزندان این خانواده است داستان را در حالی روایت می‌کند که یا از قمارخانه برگشته است و یا در راه قمارخانه است. وی که به شانس خودش در قمار اعتقاد راسخ دارد مدام در اندیشه قمار است و آن را تنها راه محقق شدن خواسته‌هایش می‌داند.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۳ کشته و ۷ مجروح حاصل بی احتیاطی رانندگان در زنجان
خبر قبلی
سمانه شاددل، نخستین شهردار زن در زنجان شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست