نماینده شرکت بازآفرینی ایران:

۲۷۰۰۰۰۰ بنای ناپایدار بدون هر گونه سازه در کشور وجود دارد

نماینده شرکت بازآفرینی ایران، با بیان اینکه دو میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در سطح کشور وجود دارد؛ گفت: این محلات فاقد هرگونه سازه هستند.

به گزارش همدلی‌زنجان؛  موسی لواسانی صبح روز شنبه در اولین جلسه نشست‌های تخصصی با عنوان آموزه‌های زلزله بم همزمان با فرارسیدن هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در استان زنجان، از وجود ۱۶۶ هزار هکتار بافت فرسوده شهری در سطح کشور خبر داد و گفت: از این میزان ۷۴ هزار هکتار بافت فرسوده میانی ،۳۲ هزار هکتار بافت فرسوده تاریخی و ۵۹ هزار هکتار بافت حاشیه‌ای است.

وی، با بیان اینکه دو میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در این محلات وجود دارد، ابراز کرد: این محلات فاقد هر گونه سازه هستند و با کوچک‌ترین زلزله‌ای همچون زلزله بم خسارت جانی و مالی سنگینی را به دنبال خواهد داشت.

نماینده شرکت بازآفرینی ایران با بیان اینکه ۹۰ درصد خاک ایران بر روی نوار زلزله قرار دارد، تاکید کرد: طبق آمار هر ۱۰ سال یک بار یک زلزله با درجه ریشتر بالا در این مناطق به وقوع پیوسته است.

لواسانی افزود: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری باید مسئولین و سرمایه گذاران نسبت به نوسازی بافت‌های فرسوده ورود جدی داشته باشند.

وی با تاکید براینکه ساماندهی حوزه مسکن یکی از اولویت‌های اساسی دولت مردمی بوده و روند اجرایی آن با شتاب خوبی در حال اجرا است، بیان داشت: بخشودگی بخشی از هزینه‌های صدور پروانه و اعطای تسهیلات ارزان قیمت از مهمترین حمایت‌های دولت به ساکنین بافت‌های فرسوده است.

نماینده شرکت بازآفرینی ایران با بیان اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده شهری یکی از چالش‌های اصلی دولت است، متذکر شد: دولت سیزدهم با ارائه برنامه‌های تشویقی روند نوسازی بافت‌های فرسوده را شتاب بخشیده است.

لواسانی تصریح کرد: ورود انبوه‌سازان و سازندگان به نوسازی بافت‌های فرسوده باید تقویت شود و در این راستا سازندگان در کنار مردم قرار گیرند تا واحدهای مستحکم و با کیفیت برای مردم ساخته شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
استان زنجان در اجرای مسکن ملی نسبت به بیشتر استان‌ها پیشتاز است
خبر قبلی
اسکان ۴۴ مسافر توسط هلال احمر زنجان و ثبت۱۰ تصادف در جاده های استان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست