1. اخبار استان
  2. دواسب روستای رها شده! / رونق ساخت و سازهای غیرمجاز بیخ گوش زنجان

کد خبر: 30206

دواسب روستای رها شده! / رونق ساخت و سازهای غیرمجاز بیخ گوش زنجان

یکی از بخش هایی که همواره در تاخت و تازهای اقتصادی و واسطه گری مورد توجه افراد قرار می گیرد، زمین و مسکن است. مسکن هرچند ذاتا یک کالای ضروری و سقفی بالای سر اقشار مختلف اجتماعی است، اما در عمل تبدیل به کالای سرمایه ای شده که رشد آن عموما از نرخ رشد تورم در کشور بالاتر و سودآوری زیادی برای فعالان آن دارد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ شهر زنجان یکی از شهرهایی که است که واسطه گری و فعالیت در حوزه زمین و مسکن آن مشهود است. از سال های دور تا کنون، فیش های مختلف زمین، توسعه افقی در دولت احمدی نژاد، فساد در اراضی تعاونی گلشهر و حواشی آن و…. همه گویای این مهم بوده است. حال که سیاستگذاران شهری زنجان مصمم هستند، توسعه جدید شهر را به هر قیمتی با تحمیل هزینه های سنگین محقق نکنند، شاهدیم تاخت و تازهای واسطه گری زمین و مسکن در روستاهای نزدیک شهر زنجان به اوج رسیده است.

از کوه خواری های پایین کوه با دخالت بنیاد مسکن تا حرف و حدیث در ساخت و سازهای روستای دیزج آباد و هم اکنون هرج و مرج در روستای دواسب که نشان از انحراف از معیارها و بروز بحران در سال های آتی خواهد بود! نکته جالب اینکه دولت از ورود هدفمند و برنامه ریزی مناسب در این راستا عاجز است و هم اکنون نیز در خصوص وضعیت این روستاها به ویژه این روزهای روستای دو اسب کاملا مننفعل و در سکوت است.

معاون عمرانی استاندار زنجان به عنوان سکاندار این حوزه، اصولا تسلطی بر این حوزه ندارد و بیشترین تجربه و تمرکزش در حوزه سدسازی است که تاکنون نیز دستاوردی برای استان زنجان نداشته! تا متولیان زیردستی در سطوح مختلف که شرایط فعلی را رها کرده اند. نکته مهم اینکه با افزایش تورم فشارها برای ساخت و سازهای غیرمجاز افزایش یافته و به نظر می رسد غفلت متولیان دولتی موجب شود در ماه ها و سال های آتی با بحران اجتماعی، هرج و مرج و چالش در توسعه شهر زنجان مواجه شویم که تاریخ این بی تدبیری را فراموش نخواهد کرد.

شهر زنجان امروز از یک شهر نیم میلیون نفری فراتر رفته و با نرخ رشد فعلی و با توجه به مهاجرت شهرها و روستاهای محروم استان به مرکز استان، مستمر در حال افزایش جمعیت، تکثر خرده فرهنگی و نیاز به برنامه ریزی به روز در حوزه مسکن، فرهنگ و… است. روستای دو اسب در نزدیکی شهر زنجان قطعا روزی وارد محدوده شهر زنجان خواهد شد اما اگر این شرایط روستا به همین منوال ادامه یابد زنجان در افق بلندمدت توسعه ای خود شاهد تولد مناطق حاشیه نشین دیگر در دل خود خواهد بود.

ساخت و سازهای غیرمجاز در دو اسب در سال های گذشته کنترل شده بود اما ظاهرا در چند سال اخیر دچار انحراف شده و ورود مصالح بدون نظارت به خارج از محدوده و ایجاد چهاردیواری و برخی ساخت و سازهای غیرمجاز در بخشی از روستا شتاب گرفته که می تواند وضعیت اطراف این روستا در نزدیکی شهر زنجان را دچار هرج و مرج کند.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پسماندهای شهرک صنعتی انگوران به گروه صنعتی معدنی زرین واگذار شد
خبر قبلی
سازمان همیاری شهرداریهای
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

شما زمین های گلشهر و غیره جوری گران کنید
که مردم بیچاره تو خاک و کثافت . گل سالهاشون رو در دواسب میگذرونن ….
اجاره های کمر شکن …. شما اگر راست میگید زمین های دو اسب را قبل ساخت سازمان دهی کنید … زمین های کمتر ۱۵۰ متر را نیم سال مردم را می‌چرخاند تا مجوز بدهید …حالا بعد از گذشت این همه سال اکثر کوچه ها نه جدول نه آسفالت هیچ امکانات درمانگاهی ندارد …

اقایی ک انشعاب ب مستعمندان و ضعیفان نمیدی چون منفعتی توش نیس ولی لب جاده ب باغ ک سکونت ندارن المک گاز میدین ادم داریم ک مسیولینم در دو اسب خرید و فروش داشتن

آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست