1. اجتماعی
  2. “همدلی‌زنجان” ۲ ساله شد

کد خبر: 4290

“همدلی‌زنجان” ۲ ساله شد

همدلی‌زنجان؛ دو ساله شد و ۱۲ ماه تلاش برای همگرایی بین نیروها و تفکرهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مختلف در استان زنجان به نقطه پایان خود رسید و در شرایط فعلی این رسانه به مقطع زمانی دیگری از فعالیت خود در این راستا رسیده است.

در عصری که ارتباطات دنیای صنعتی امروز را در نوردیده، هنوز در جامعه ایران رسانه به معنای خاص به سطح فعالیت حرفه ای خود نرسیده و چالش های زیادی را  در پیش روی خود می بینند. چالش هایی که در ساختار یک جامعه رو به توسعه قابل تعریف بوده و رسانه ها در زنجان به عنوان استانی میانی در رده بندی توسعه ای استان‌های ایران، چالش های فروانی را دارند.

در نخستین تجربه مدیریتی بر یک رسانه استانی دریافتم؛ در استانی که رشد تولید ناخالص داخلی آن مطابق با آخرین اطلاعات کم‌تر از سهم جمیعیتی آن بوده، اما به گواه مسئولان سهم صنعتی آن بیش از سهم جمعیتی خود است، خبری از تعریف یک ساختار نظام‌مند و اصولی برای اقتصاد رسانه ها در آن دیده نمی شود و اصولا این توسعه صنعتی تاثیر ملموسی بر کیفیت فعالیت رسانه ها و تقویت اقتصاد آن ها نداشته است.

عمده چالش پیش روی رسانه ها در استان زنجان نبود ساختار درست اقتصاد رسانه‌ای و نبود منابع درآمدی مناسب برای تامین هزینه ها و متعاقب آن عدم رشد و به روزرسانی مجموعه رسانه ای با متدها و روش های روز، بکارگیری تجهیزات روز حوزه رسانه، تضعیف آموزش رسانه ای و نبود نیروی انسانی کارآمد در این حوزه است.

مجموع این مشکلات موجب کاهش کیفیت فعالیت آن ها شده است، با این حال راه اندازی یک رسانه مستقل و مردمی و تامین هزینه های آن اقدامی چالش برانگیز و بسیار دشوار است که همدلی‌زنجان آن را در استان زنجان آغاز کرد و در سال دوم فعالیت خود با قدرت ادامه خواهد داد. وقتی رسانه ای با شعار “مردمی و مستقل” بودن فعالیت خود را آغاز و ادامه می دهد قطعا برای حرکت های شتابنده خود با چالش های فراوان مواجه خواهد بود.

به نظر می رسد در این مسیر مشکلات و چالش‌های فراوانی پیش روی همدلی‌زنجان باشد، اما از تمامی مخاطبانی که به “همدلی” استان زنجان معتقدند و در این یک سال آن را همراهی کردند، درخواست داریم در کنار ما باشد تا با همگرایی همدلانه، استان زنجان را برای حرکت شتاب بخش در مسیر توسعه یاری کنیم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
زیر ساخت های‌گردشگری استان زنجان باید تقویت شود
خبر قبلی
دو دلیل ناامیدی از گردشگری ۹۷
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست