ایجاد همگرایی اجتمای رویکرد همدلی‌زنجان به عنوان رسانه‌ای مستقل

مدیرمسئول پایگاه خبری-تحلیلی همدلی‌زنجان با بیان این‌که اهداف، رویکردها و سیاست‌های کلی که برای این پایگاه خبری، ترسیم شده در راستای همگرایی اجتماعی بیشتر بین مردم و مسئولین و مسئولین با یکدیگر است، گفت: تلاش مجموعه بر این بوده که ارائه اخبار و تحلیل‌ها نیز به این سمت باشد چرا که همدلی، رسانه‌ای کاملا مستقل بوده و هیچ‌گونه وابستگی به جریان خاصی نداشته و موج‌آفرینی سیاسی، جهت‌گیری و تنش را دنبال نمی‌کند و تاکنون با این رویکرد توانسته اعتماد خوبی بین عموم جامعه و گروه‌های مختلف اجتماعی، ایجاد کند.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ احمد اسدی در آیین افتتاح دفتر پایگاه خبری- تحلیلی “همدلی‌زنجان”؛ با اشاره به این‌که قرن ۲۱ عصر ارتباطات، نامیده شده است، اظهار کرد: اهمیت ارتباطات در پدیده جهانی شدن، هرروز بیش از گذشته می شود و در این بین رسانه‌ها ابزارهای ارتباطی و اطلاع رسانی مورد اعتماد و با قدرتی محسوب می شوند.  نقش و اهمیت رسانه‌ها امروز بیش از پیش در ابعاد مختلف زندگی افراد جامعه نمایان شده است.

وی یکی از چالش‌های مهمی که امروز، رسانه‌ها گریبانگیر بوده و با آن درگیر هستند را اقتصاد رسانه دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه، رسانه‌ها کماکان با سیستم سنّتی برای تامین منابع، اقدام می‌کنند که نیازمند تغییراتی است و رسانه‌ها باید در این حوزه، خلاقیت و ایده‌های جدیدی برای تامین منابع مالی، نشان داده و بدنه اجرایی و فرهنگی استان نیز باید از رسانه‌های مستقل همراهی بیشتری داشته باشند.

اسدی با بیان این‌که صِرف جذب رپورتاژ و آگهی، برای تامین مالی، کافی نیست، افزود: امروز، رسانه‌ها برای تامین مالی به سمت فعالیت‌های علمی، مطالعاتی و نظرسنجی که نیاز ادارات و گروه‌های مختلف است، حرکت می‌کنند تا از آن طریق، تامین مالی شوند که این نگرش در روابط عمومی ادارات و دستگاه‌ها وجود ندارد. لذا ضروری است با جلب اعتماد لازم توسط رسانه‌ها بتوان مسیر پایداری را برای تامین نیازهای مالی رسانه‌ها ترسیم کرد.

مدیرمسئول پایگاه خبری- تحلیلی همدلی زنجان، آموزش و نبود نیروی کیفی و تاثیرگذار در بخش‌های مختلف را چالش‌های بعدی رسانه‌ها برشمرد و ابراز کرد: عدم وجود جذابیت مالی، سبب می‌شود افراد توانمند، رسانه‌ها را رها کنند. لذا به نظر می‌رسد متولیان امر باید برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند تا اقتصاد رسانه، اولویت اول دولت و بخش‌های مختلف قرار گیرد تا انگیزه‌ای برای افراد توانمند باشد و بتوانند نقش سازنده‌ای در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی جامعه، ایفا کنند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
انتظار برای تصویب طرح سبزه‌میدان فرصت‌سوزی است
خبر قبلی
گسترش رسانه‌ها یکی از شاخص‌های توسعه فرهنگی جامعه است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست