1. اخبار استان
  2. زنجانی‌ها از مصرف قارچ های موجود در طبیعت خودداری کنند

کد خبر: 4838

زنجانی‌ها از مصرف قارچ های موجود در طبیعت خودداری کنند

 

زنجانی‌ها  از مصرف قارچ های موجود در طبیعت خودداری کنند

 

 

 

 

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان در پی مسمومیت عده ای از همشهریان به دلیل مصرف قارچ های سمی هشدار داد تا با توجه به افزایش بارندگی ها و فراهم شدن شرایط لازم جهت رویش این گیاهان خودرو از برداشت و مصرف این گیاهان خودداری کنند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان، خلیل آقاجانلو اظهار کرد: با توجه به قرارگیری در فصل رویش قارچ های جنگلی و افزایش بارندگی های بهاره و شرایط مستعد جهت رویش این گیاهان خودرو، مصرف این قارچ ها در مناطقی از استان های کشور از جمله زنجان منجر به  مسمومیت و حتی مرگ تعداد زیادی از هموطنان عزیز گردیده است، لذا به منظور حفظ سلامت، از برداشت و مصرف این گیاهان خودروی جنگلی اکیدا خودداری شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ادامه داد: از آنجایی که شناسایی و تشخیص قارچ های خوراکی و سمی از یکدیگر بسیار دشوار می باشد و تنها افراد متخصص و با تجربه توانایی تفکیک آنها را دارند، بنابراین کوچکترین اشتباه در تشخیص و تفکیک این قارچ ها منجر به مسمومیت و آسیب های جدی به بدن و حتی منجر به مرگ می گردد.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان عنوان کرد: سمی بودن یا نبودن قارچ های خوراکی تنها بر اساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو و مزه مشکل بوده و تنها توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه شناسی امکان پذیر است، بنابراین به توصیه های برخی از افراد عادی در تشخیص انواع سمی از انواع خوراکی قارچ توجه نکنید.

وی همچنین ادامه داد: مصرف قارچ ها توسط پرندگان و سایر جانوران اهلی و وحشی نشان دهنده غیرسمی بودن قارچ برای انسان نمی باشد لذا این موضوع باید مورد توجه مردم زنجان باشد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مدیریت شهری خرم دره در تلاش برای افزایش زمینه مشارکت شهروندان است
خبر قبلی
نخستین گشایش اعتبار اسنادی پروژه پتروشیمی زنجان، طی هفته‌های آینده
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست