1. اجتماعی
  2. ۱۳۸ واحد مسکن ۲ معلولین به مددجویان بهزیستی زنجان واگذار شد

کد خبر: 4928

۱۳۸ واحد مسکن ۲ معلولین به مددجویان بهزیستی زنجان واگذار شد

۱۳۸ واحد مسکن ۲ معلولین به مددجویان بهزیستی زنجان واگذار شد

 

 

 

 

 

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به واگذاری ۱۳۸ واحد مسکن به خانواده های دارای ۲ عضو معلول در استان زنجان گفت: ۶۹ واحد مسکونی در سطح شهرستانها و ۶۹ واحددر سطح روستاها واگذار شدند.

به گزارش “همدلی‌زنجان” به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، محمد محمدی با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از شاخص ها و رویکردهای مهم و اساسی بهزیستی در زمینه توانمند سازی جامعه هدف تامین و احداث مسکن مددجویان است که در راستای ارایه خدمات حمایتی برای افراد تحت پوشش ارائه می شود.

وی اظهار نمود:واگذاری مسکن برای خانواده های دارای دو معلول از سال ۹۳ آغاز و نسبت به شناسایی واجدین شرایط اقدام شد.

این مقام مسئول با اشاره به واگذاری مسکن به خانواده های دارای دو عضو معلول تحت پوشش بهزیستی خاطر نشان کرد: از ابتدای این طرح برای تحویل مسکن مددجویان شهری و روستائی اعتباری بالغ بر ۸۴ میلیاردو ۸۷۰ میلیون ریال هزینه گردیده است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان یادآور شد: در این میان بیش از ۷۰ الی ۸۰ درصد مسکن دو معلول ها در استان زنجان به واجدین شرایط واگذارشده است .

محمدی با بیان اینکه بهزیستی استان زنجان در واگذاری مسکن مددجویان بویژه خانواده های دارای دو معلول در سطح کشور پیشرو بوده است تصریح نمود: از ابتدای نهضت مسکن یکی از اقدامات ویژه و اساسی دولت ،اعطای مسکن به خانواده های دارای ۲ معلول بوده است که این مهم با همکاری و تعامل فی مابین بنیادمستضعفان،بنیادمسکن،اداره کل راه وشهرسازی،انجمن خیرین مسکن سازوبهزیستی محقق شده است .

وی ادامه داد :برای احداث و واگذاری مسکن برای خانواده های دو معلول در شهرها مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۲۷۰ میلیون ریال و در سطح روستاها نیز ۲۰۰ میلیون ریال اعطا گردید.

وی گفت: برای پروژههای واگذار شده در شهرها تسهیلات بانکی ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون ریال، کمکهای بلاعوض ۴۰ میلیون ریال و میزان معافیتهای اعمال شده برای انشعابات آب، برق، گاز، صدور پروانه و عوارض شهرداری نیز معادل ۳۰ میلیون ریال هزینه گردیده است.

محمدی افزود: برای خانوارهای دارای ۲ فرزند معلول روستایی ،میزان تسهیلات بانکی اعطا شده ۱۵۰ میلیون ریال ، میزان کمک های بلاعوض ۲۰۰ میلیون ریال و میزان معافیت های اعمال شده برای انشعابات آب،برق،گاز، صدرو پروانه و عوارض

شهرداری نیز معادل ۳۰ میلیون ریال صورت پذیرفته است.

وی گفت: سال گذشته در ایام الله دهه مبارک فجر ۲ واحد مسکن مددجویی روستایی در شهرستان خرمدره ، ۱ واحد در شهرستان ابهر ، ۱ واحد در شهر گرماب ، ۶ واحد مسکن روستایی در شهرستان طارم ، ۱ واحد در شهرستان ماهنشان و ۲ واحد در شهرستان سلطانیه به خانواده های معلولین واگذار گردید.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
احزاب استان زنجان ظرفیت‌های مدیرتی و کارشناسی بالایی دارند
خبر قبلی
راه‌اندازی تنها زنجیره تولید گوشت بوقلمون کشور در استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست