1. اجتماعی
  2. بیابانی در استان زنجان گزارش نشده است

کد خبر: 5038

بیابانی در استان زنجان گزارش نشده است

 

 بیابانی در  استان زنجان گزارش نشده است

سهم ۱۳ میلیارد تومانی استان در حوزه آبخیزداری

 

 

 

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان طبق اظهارات کارشناسان سازمان جنگلها هیچ بیابانی در  استان زنجان گزارش نشده است از اختصاص سهم ۱۳ میلیارد تومانی به حوزه آبخیزداری در سال جاری خبر داد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ خلیل آقاجانلو در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز جهانی مقابله با بیابان زایی، اظهار کرد: حساسیت های مربوط به منابع طبیعی نباید مختص به یک روز و یک هفته باشد.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه خطر بیابانزایی تنها مربوط به کشور ایران نیست بلکه یک مسئله جهانی است که البته یکسری از کشورها توانسته اند با مدیریت پایدار و ایجاد توازن بین توسعه و حفاظت صحیح از منابع طبیعی با آن پدیده برخورد کنند، اظهار کرد: در صورت غفلت از پدیده بیابانزایی باید منتظر حوادث زیانبار و جبران ناپذیری باشیم.

وی اقلیم، کاهش آبهای زیرزمینی و استفاده بی رویه از آن منابع، از عوامل بروز پدیده بیابانزایی اعلام کرد و افزود: اگر واقعیت های تاریخی و اقلیمی را نپذیریم باید منتظر نابودی تدریجی منابع طبیعی شویم که ناامنی و مسائل اجتماعی و بحران های اقتصادی از نتایج و آثار آن خواهد بود.

آقاجانلو با اشاره به اعتبارات مصوب شده از محل اعتبارات ملی برای مبارزه با بیابانزایی و حفظ محیط طبیعی و ملی تصریح کرد: در توسعه پایدار باید نگاهی مثبت و گیرا به حوزه منابع طبیعی داشته باشیم تا بتوانیم میراث دار خوبی برای آیندگان باشیم.

وی با اشاره به قرارگیری استان در ناحیه خشک عنوان کرد: پروژه ترسیب کربن که از اولویتهای اساسی اداره کل می باشد با در نظر گرفتن وضعیت اجتماعی و معیشتی ساکنان روستا و حاشیه نشینان و در راستای سبزینگی مناطق در دستور کار قرار می گیرد.

آقاجانلو با بیان اینکه بر این باوریم در استان زنجان پدیده ای به نام بیابازایی وجود ندارد ولی با توجه به خشکسالی ها و اقلیم حاکم بر زنجان قطعا یکی از چالش های اساسی اداره کل منابع طبیعی و مسئولین خواهد بود، به کمبود آبهای زیرزمینی اشاره کرد که به بیابازایی شدن کمک می کند.

مدیرکل منابع طبیعی استان حفظ منابع ملی و طبیعی موجود را از وظایف این دستگاه دانست و عنوان کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته اداره کل منابع طبیعی که مربوط به سال قبل است طبق اظهارات کارشناسان سازمان متبوع هیچ کانون ریزگردی در استان زنجان مشاهده نشده است ولی اگر مدیریت اصولی نداشته باشیم قطعا با این پدیده مواجه خواهیم شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان از سهم ۱۳ میلیارد تومانی استان در حوزه آبخیزداری در سال ۹۷ خبر داد و گفت: این میزان یاد شده جدای از اعتبارات ملی و استانی است.

آقاجانلو با اشاره به نقش آموزش و ترویج در پیشبرد اهداف حفاظتی و حراستی در منابع طبیعی و ملی ادامه داد: برای همراه کردن مردم و حوزه نشینان باید آنان را با برنامه های ترویجی خود همراه کنیم .

مدیرکل منابع طبیعی همچنین از نهایی شدن پروژه احداث سدهای زیرزمینی خبر داد و گفت: تا به امروز اقدام اجرایی در این باره صورت نگرفته اما مطالعات آن در آستانه اتمام قرار دارد.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
کسب ۶۵ مدال برون مرزی و داخلی توسط تکواندوکاران زنجانی
خبر قبلی
زنجان گریبان بی‌نظمی و آشفتگی!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست